Hej allihopa!
Nu i veckan har jag vart på sommarkonferens i Skåne, det är därför uppdateringen har vart dålig...
Började med att mötas 07.00 på Bromma flygplats och flög ner till Malmö där bussen väntade på att ta oss vidare mot hemligt mål...

(Bild 1: Picknick i Kulturhusparken i Malmö, så himla mysigt och fint där! Bild 2: Anna-Karin min fina kollega Bild 3: Skrattande Åsa som är min säljchef plus hälften av O2)

Efter lunchen så åkte vi vidare med bussen för att komma fram till Båstad! Där skulle vi sova och ha konferensen. Det var verkligen SUPERFINT! Och vi bodde precis vid centerquarten. Det ni.

(Bild 1: Centerquarten, jag har gått på samma plan som legenderna Björn Borg och Wislander. Coolt va? Bild 2: Vårt schema för konferensdagarna. Bild 3: Fördrinkar i solskenet med kollegor. Bild 4: Jag och min tilldelade grupp vann utmaningen för denna konferens, vi fick alla en låt tilldelad sin grupp som man skulle framföra på eget valt sätt. Vi fick Creedence Clearwater Revival med Have you ever seen the rain. Vi ROCKADE och vann hela skiten. Jag var såklart strålande som förste äggspelare och körsångare)

Nedan följer en MASSA bilder på hur själva hotellet och hotellområdet såg ut. Med privat strand, centerquarten och spa mitt ute i vattnet på bryggan.

Ciao Ciao, Arriverderci.
Hej allihopa!
Sitter på jobbet och kämpar. Ringer på massa telefonlistor och bjuder in folk till vårt frukostmöte. Så vill ni komma och lyssna på hur O2 fungerar, vad vindandelar är och vad dem kan göra för dig så hör av dig! ;)

Imorgon åker vi iväg på sommarkonferensen i Skåne. Flyger ner till Malmö, far vidare till Båstad, Helsingborg och flyger hem från Ängelholm. Packat min väska efter inte så varmt väder. Stod att det skulle regna varje dag...
Så vi ses på torsdag kväll igen.

I helgen så kom Kim hämtade upp mig efter jobbet och vi var bjudna till Milla och Carro på tacos! Supermysigt och alltid lika göttigt! Sen stack jag, Milla och Carro på Stand-up på Berget (Kim åkte hem för att ta ett bad och sova). Det var Marika Karlsson och Hasse Brontén som höll låda och det gjorde dem riktigt bra!
Efter komiken så gick vi till CPs nyöppning, men där tog dem bara kontanter så vi gick fort vidare till Ceasars där vi tog en öl och väntade tills klockan blev 23.00. Då kunde vi susa vidare mot Flamingo. Alltid lika kul där! Jag och Milla hittade ett roligt killgäng som vi hängde med och jag tror att hon fick ett ragg där!
Men när Flamingo stängde så kom Kim och hämtade mig i bilen och vi kunde åka hem och sussa tillsammans.

På lördagen så skulle Kim iväg på grillning med grabbpolarna så efter långfrukost och film så åkte han iväg. Jag passade på att träffa min bästa David. Visade honom lägenheten och myste. Saknar den pojken... Ses alldeles för sällan!
På söndagen kom pappa och hjälpte mig att sätta upp gardinstänger, lampa och rullgardin. Vi körde även iväg med alla kartonger och skräp. Så nu ser det nästan ut som en lägenhet! :D

Men nu ska jag jobba gott folk!
Hörs!

Halli-Hallå!
I helgen som gick var jag och jobbade söndag till måndag med medlemsresan för alla våra kunder. Vi åkte upp till Gävle och Fallåsberget där vi invigde våra vindkraftverk. Vi döpte dem också så klart. Daniel, Viktoria och Estelle fick dem heta, passande för Ockelbo där Fallåsberget ligger. Hela resan började med att kånkande på sjukt mycket packning upp till bussen på andra våningen på bussterminalen vid T.centralen från taxin ute på markplan. Inga bagagevagnar finns längre och därför var vi tvugna att konka allt för hand. Jag var sjöblöt av svett efter det. Men då var det bara att hoppa på bussen och åka den rangliga vägen upp till Gävle, Ockelbo Engeltofta pensionat. Det var superfint, men vi hade det lite stressigt med att få alla medlemmar incheckade, hjälpa dem hitta till rätt rum och sedan checka in oss, byta om och börja fixa minglet och middagen. Vi lyckades toppenbra och maten var supergod. Kapten Zoom, Anders Linder, uppträdde och min kollega Anna-Karin fick vara med och saxa med honom. Men även jag klev upp på scenen och doade och utförde vindsnurra-koregrafi. Jodå.

Efter middagen så kutade jag så fort jag bara kunde tillbaka till rummet för att se sista perioden av hockeyn. Byggde även lite vindsnurror åt barnen (100st) tillsammans med A-K och Monica fram till småtimmarna innan jag äntligen fick krypa till sängs. Efter en 12h arbetsdag.

Sedan började dag nummer två med frukost för alla gäster, och oss i personalen. Sedan stämma för styrelsen och dess medlemmar innan det var dags att packa in allt i bussen igen... Efter lite fel svängar och missförstånd kom vi äntligen fram till våra vindkraftverk. Invigningen gick supersmidigt och vi hade massa media på plats. Om ni söker på Gävle dagblad så kan ni se en video där de åker upp i ett av verken. Riktigt häftigt. Tillslut tillslut fick vi åka hemåt igen. Släppte av en medlem i Gävle, en i Uppsala och resten på bussterminalen i Stockholm igen. Då var det bara att packa in all packning i en taxi och åka tillbaka till kontoret och packa in allt i källaren. När detta var gjort tog jag långa resan hemåt på t-bana och tåg. Mamma, pappa och mormor plockade upp mig i Östertälje för dem ville se min lägenhet. TILLSLUT så fick jag hoppa in i duschen vid 22.30 och slänga mig i sängen. Kändes som om det bara gick sekunder innan klockan ringde igen och det var dags att jobba.

Nu idag så är jag riktigt seg. Dåligt väder och så sov jag inte bra i natt. Kim hade med sig en fläktjäkel som lät som ett godståg och som - jag vet jag vet - blåste på mig. Vilket störde mig hela natten. Men jag får se till att vänja mig.. För han kommer nog att sova hos mig rätt så ofta nu. För vi är officiellt ett par från och med igår kväll. Ja ja men! Den eviga singeln har blivit infångad av en Uppsala-dude av alla möjliga kandidater. Tänka sig!

Ha det nu gott allesammans.

Kram.
Hej på er alla!
Jag börjar komma in i ett litet deppigt mood.. Saker som gick på raka spår och som äntligen kom min väg har helt plötsligt kommit på avvägar.
Jag skulle ju flytta in i lägenheten idag.. Men nej. Nu är inflyttningsdatum uppskjutet igen! Nu flyttar jag in på fredag. OM hantverkarna är klara då... Först blev det uppskjutet 15 dagar, från 1 maj till 15e, och nu två dagar till...
SUCKS! Jag vill flytta in nu. Jag tycker att 23 år är tillräckligt lång väntan utan att behöva skjuta upp det så här!!
Dessutom så betyder det att jag inte kan få mitt köksbord och stolar först på tisdag, för Öhmans har bara leverans på tisdagar och torsdagar.

Sen så har jag total mysabstinens. Kim har ju vart och haft det sjukt kul i Berlin fram till i måndags natt då han kom hem. Problemet nu är att han gått och blivit sjuk! Den klanten.. Så nu kommer vi inte kunna ses först på fredag. Saknar den karln. Så krya på dig fort!!

Kommer åka bort en massa med jobbet nu också, på söndag till Ockelbo för invigningen av nya vindkrafteverken och där stannar vi tills måndag eftermiddag etfersom styrelsen ska ha sammanträde under måndagen i samband med invigningen... Sen veckan efter (v.22) så är det sommerkonferens tisdag-torsdag i Skåne. Förhoppningsvis blir det massa kul och skoj och inte "workshops". Men lite jobbigt att åka iväg ändå. Framför allt för att jag behöver vara på Bromma flygplats 07.00 på tisdagen. Jag menar, skjut mig nu så är det barmhärtigare!

Dessutom så har jag tappat bort min BÄSTASTE nya jeansjacka som jag älskar... Försvunnit på något magiskt sätt...

Så nu har jag klagat av mig! Haha, nu kanske humöret kan lyfta lite. Vi får se helt enkelt..

Kram på er.

Berlin, Klagomur, Sommar, inflytt, jacka, jeans, konferens, köksbord, lägenhet, mysa, sakna, sjuk,

Bild nr 1-3: Helgen började awesome med grillning och förfest hos Milla och Carro + Tess. Carro och Tess var debutanter när det kom till att grilla själva så med det i åtanke blev det riktigt bra fart och gott kött från den lilla söta klotgrillen. Mycket skratt, god mat och vin tillsammans med vänner går verkligen inte att slå. Solen sken och fåglarna kvittrade och vi festade långt in på natten. Kärlek på det.

Bild nr 4-6: Uppladdningen under lördagen inför Bruce Springsteen konserten! Vi vandrade runt i Stockholm, tittade på dem snart utblommade körsbärsträden i Kungsträdgården och käkade en helt underbart god lunch på kulturhusets tak. Där gassade solen och min fisk och skaldjurssoppa var himmelsk. Vi vandrade vidare för lite shopping efter det och middag på BBQ steakhouse. Käkade en blodig oxfilé och pommes med tzatsiki och beasås. Som mirakelkur för min baksmälla från kvällen innan.

Bild nr 7-15: BRUCE SPRINGSTEEN!!!! Vi åkte in till Solna 1,5 h innan konserten skulle börja och JÄVLAR vad mycket folk som skulle dit. Det var som ett lämmeltåg. Har nog aldrig sett så mycket folk på en och samma plats! Hela Friends arena var fullpackad, fanns inte en enda centimeter ledigt. Stämningen var på topp och vågen kördes genom hela läktarplatserna och ut på golvet till ståplatserna. Bruce och E-Streetband var grymma. Han var som en sektledare och vi var hans villiga undersåtar som hyllade honom. Vi dansade, vi sjöng, vi beundrade. Han kom, han såg och hans segrade. Det var nog bland det bästa jag upplevt i hela mitt liv.

Hejsan allihopa!
Hade ni det trevligt på vår lilla minihelg mitt i veckan? Jag stack direkt upp till Uppsala för att möta Kim på onsdage efter jobbet. Vi käkade lite middag och stack till bion för Iron Man 3! Sååå bra. Älskar Iron Man. Men man måste ha sett alla filmer ( IM 1, IM 2, Avengers.. mfl) för att helt förstå allt i handlingen. Så jag får bakläxa på Avengers och Thor bl.a.  När vi kom hem sen så tittade vi klart på hockeyn innan vi ramlade utamattade i säng och somnade som två stockar.
På torsdagen vaknade Kim supertidigt, vid 05.00 redan. Så vid 07.00 hade han lite panikångest över sin egen slmnlöshet så han väckte mig. Tack för den... Men vi låg och myste och pratade tills det blev dags för frukost. Sedan gjorde vi oss i ordning, tittade lite på serier på tv:n, Kim packade väskan och så åkte vi ner till centrum. Där vandrade vi omkring i solen, käkade glass och Kim köpte ett par nya sneakers som han tog på sig direkt och nu knallar omkring i där nere i Berlin. Efter shopping och glassätande drog vi oss till stationen och satte oss på uteserveringen, i direkt solsken, och tog en öl medans vi väntade på resten av grabbarna. Dem troppade in pö om pö och satte sig också med en öl i solen. Men tillslut var det dags för mig att sticka. Så jag sa hejdå till grabbarna och Kim, satte mig på tåget och somnade stenhårt. Vaknade i Solna med ett ryck, torkade bort dreglet på hakan och ringde pappa. Han kom och hämtade mig i Östertälje vilket var tur då det börjat regna!

Nu sitter Kim i Berlin och äter frukost säkert eller kanske fortfarande sover. Jag sitter på jobbet fram till klockan 15.00, sen är det hem och färga syrrans hår och packa lådor inför flytten. Bara 5 dagar kvar!!

Hej hej!
Idag så är det en seg dag på jobbet, har inte supermycket att göra direkt. Men det rullar på så sakteligen. Vilket är bra för jag är väldigt seg. Har någon slags förkylningsblåsa i halsen som sticker och irriterar mig. Känner mig allmänt grötig i huvudet och trött i hjärnan. Så Kim bestämde sig för att muntra upp mig. Han ska ta med mig och se på Iron Man 3! Jag äääälskar Iron Man! Ska bli superkul. Han är go han min Kim.
Igår var det stängningsmåndag, satt och trökade själv på kontoret mellan 17-19.00. Bara tittade på Youtubeklipp och lyssnade på bra musik. Chattade med lite kompisar på Face och tog det lugnt. Kompar ut det på nästa onsdag när det är inflyttningsdags! Har adressändrat, fixat autogiro till hemförsökringen och skaffat bredand idag också. Så nu jäklar ska nog allt vara på plats. Ska bara börja packa........

Nej hurrni, nu måste jag ringa en kund så vi hörs senare!

Hej allihop!
Min helg har vart helt underbar. För det första, vilket HÄRLIGT väder??!! Jag har suttit ute och solat lite och blivit rödbränd på armarna. Sommaren kanske äntligen är här?

I fredags så mötte jag upp Kim och åkte för att handla lite mat och köpa alkohol inför kvällen. Vi skulle nämligen till Milla för lite förfest och senare utgång i Södertälje. Gina ska nämligen ut i vida världen och jobba så hon hade ett party för att kunna säga hejdå till alla. Detta var på McLovis så vi tog varsin öl där, hälsade på grymt mycket folk från förr och nu innan vi stack vidare till Sailors. Där hälsade vi på min vakt innan vi stack in för att skråla med i gamla rockklassiker. När klockan närmade sig halv 2 gick vi till kebaben och käkade den goooodaste kebaben i staaadaaa.
På lördagen var det baseboll på schemat. Kim hade 2 matcher i Nyköping så jag drog med mig Milla som moraliskt stöd under dagen. Vi packade en picknickkorg, med mina custome-made mackor till alla. Kim ville ha ost/skinka, Milla brie/salami och jag lax/avacado. Sängde ner lite kakor, cider, vin och pucko också! Så vi satte oss på filten med Cleo som busade runt och tittade på hela första matchen. Som var riktigt kul att titta på i ungefär 30 minuter. De resternade 3h kunde jag vart utan alltså... Shit vad tid det tog! Så när andra matchen skulle börja så tog jag och Milla bilen in till Nyköping C för lite glassätande nere i hamnen. Där är det verkligen vackert på sommaren. Solen gassade, glassen smakade himmelrike och vattnet glittrade. Vi bestämde att vi skulle åka tillbaka någon annan gång i sommar och käka på restaurangen som ligger där i hamnen. MYS! Sedan var det hemgång igen och bara titta på film innan vi slängde oss helt utmattade i säng.
På söndagen så tog jag och Kim en sovmorgon fram till 10 innan vi släpade oss upp och tittade på lite film. Sedan bara solade vi på baksidan, snackade skit och hängde med min famlilj. Vi tog också en liten promenad i solkskenet bara för att få sträcka lite på benen. Så fruktansvärt härligt att gå i solen med någon man tycker om. Riktigt mycket vårkänslor.

Nu så sitter jag på jobbet, känner mig trött och hängig. Har ont i halsen och är grusig i ögonen. Men jag kämpar på... Jobba sent idag, vanligt imorgon, halvdag onsdag, ledig torsdag och halvdag fredag. KÄMPA KÄMPA!

Kram på er.

(Bild 1: Korvgrillande i lätt kyla efter duggregn och hemmafest. Bild 2: Slitna grabbar tävlar i korvätning. Bild 3: Söt-Kim med kompis från Norrland, nerkommen endast för Valborg innan han skulle till Nya Zeeland. Bild 4: Kims bästa kompis Kim med flickvännen Rebecka.