Fallåsberget Medlemsresan

0kommentarer

 
Halli-Hallå!
I helgen som gick var jag och jobbade söndag till måndag med medlemsresan för alla våra kunder. Vi åkte upp till Gävle och Fallåsberget där vi invigde våra vindkraftverk. Vi döpte dem också så klart. Daniel, Viktoria och Estelle fick dem heta, passande för Ockelbo där Fallåsberget ligger. Hela resan började med att kånkande på sjukt mycket packning upp till bussen på andra våningen på bussterminalen vid T.centralen från taxin ute på markplan. Inga bagagevagnar finns längre och därför var vi tvugna att konka allt för hand. Jag var sjöblöt av svett efter det. Men då var det bara att hoppa på bussen och åka den rangliga vägen upp till Gävle, Ockelbo Engeltofta pensionat. Det var superfint, men vi hade det lite stressigt med att få alla medlemmar incheckade, hjälpa dem hitta till rätt rum och sedan checka in oss, byta om och börja fixa minglet och middagen. Vi lyckades toppenbra och maten var supergod. Kapten Zoom, Anders Linder, uppträdde och min kollega Anna-Karin fick vara med och saxa med honom. Men även jag klev upp på scenen och doade och utförde vindsnurra-koregrafi. Jodå.
 
Efter middagen så kutade jag så fort jag bara kunde tillbaka till rummet för att se sista perioden av hockeyn. Byggde även lite vindsnurror åt barnen (100st) tillsammans med A-K och Monica fram till småtimmarna innan jag äntligen fick krypa till sängs. Efter en 12h arbetsdag.
 
Sedan började dag nummer två med frukost för alla gäster, och oss i personalen. Sedan stämma för styrelsen och dess medlemmar innan det var dags att packa in allt i bussen igen... Efter lite fel svängar och missförstånd kom vi äntligen fram till våra vindkraftverk. Invigningen gick supersmidigt och vi hade massa media på plats. Om ni söker på Gävle dagblad så kan ni se en video där de åker upp i ett av verken. Riktigt häftigt. Tillslut tillslut fick vi åka hemåt igen. Släppte av en medlem i Gävle, en i Uppsala och resten på bussterminalen i Stockholm igen. Då var det bara att packa in all packning i en taxi och åka tillbaka till kontoret och packa in allt i källaren. När detta var gjort tog jag långa resan hemåt på t-bana och tåg. Mamma, pappa och mormor plockade upp mig i Östertälje för dem ville se min lägenhet. TILLSLUT så fick jag hoppa in i duschen vid 22.30 och slänga mig i sängen. Kändes som om det bara gick sekunder innan klockan ringde igen och det var dags att jobba.
 
Nu idag så är jag riktigt seg. Dåligt väder och så sov jag inte bra i natt. Kim hade med sig en fläktjäkel som lät som ett godståg och som - jag vet jag vet - blåste på mig. Vilket störde mig hela natten. Men jag får se till att vänja mig.. För han kommer nog att sova hos mig rätt så ofta nu. För vi är officiellt ett par från och med igår kväll. Ja ja men! Den eviga singeln har blivit infångad av en Uppsala-dude av alla möjliga kandidater. Tänka sig!
 
Ha det nu gott allesammans.
 
Kram.

Kommentera

Publiceras ej