Glass, sol och bollar

0kommentarer

 
Hej allihop!
Min helg har vart helt underbar. För det första, vilket HÄRLIGT väder??!! Jag har suttit ute och solat lite och blivit rödbränd på armarna. Sommaren kanske äntligen är här?

I fredags så mötte jag upp Kim och åkte för att handla lite mat och köpa alkohol inför kvällen. Vi skulle nämligen till Milla för lite förfest och senare utgång i Södertälje. Gina ska nämligen ut i vida världen och jobba så hon hade ett party för att kunna säga hejdå till alla. Detta var på McLovis så vi tog varsin öl där, hälsade på grymt mycket folk från förr och nu innan vi stack vidare till Sailors. Där hälsade vi på min vakt innan vi stack in för att skråla med i gamla rockklassiker. När klockan närmade sig halv 2 gick vi till kebaben och käkade den goooodaste kebaben i staaadaaa.
På lördagen var det baseboll på schemat. Kim hade 2 matcher i Nyköping så jag drog med mig Milla som moraliskt stöd under dagen. Vi packade en picknickkorg, med mina custome-made mackor till alla. Kim ville ha ost/skinka, Milla brie/salami och jag lax/avacado. Sängde ner lite kakor, cider, vin och pucko också! Så vi satte oss på filten med Cleo som busade runt och tittade på hela första matchen. Som var riktigt kul att titta på i ungefär 30 minuter. De resternade 3h kunde jag vart utan alltså... Shit vad tid det tog! Så när andra matchen skulle börja så tog jag och Milla bilen in till Nyköping C för lite glassätande nere i hamnen. Där är det verkligen vackert på sommaren. Solen gassade, glassen smakade himmelrike och vattnet glittrade. Vi bestämde att vi skulle åka tillbaka någon annan gång i sommar och käka på restaurangen som ligger där i hamnen. MYS! Sedan var det hemgång igen och bara titta på film innan vi slängde oss helt utmattade i säng.
På söndagen så tog jag och Kim en sovmorgon fram till 10 innan vi släpade oss upp och tittade på lite film. Sedan bara solade vi på baksidan, snackade skit och hängde med min famlilj. Vi tog också en liten promenad i solkskenet bara för att få sträcka lite på benen. Så fruktansvärt härligt att gå i solen med någon man tycker om. Riktigt mycket vårkänslor.
 
Nu så sitter jag på jobbet, känner mig trött och hängig. Har ont i halsen och är grusig i ögonen. Men jag kämpar på... Jobba sent idag, vanligt imorgon, halvdag onsdag, ledig torsdag och halvdag fredag. KÄMPA KÄMPA!
 
Kram på er.
 

Kommentera

Publiceras ej