Vilken helg..

0kommentarer

Hej alla!
Alltså.. Vilken helg...
Jag har hälsat på så sjukt mycket nytt folk och fått träffa föräldrarna till en kille jag dejtar för första gången!
Jag kom på det när Kim hämtade mig vid stationen i Uppsala. Vi gick runt och han visade mig staden. Satte oss på bryggan och lapade massa sol, vilket var superhärligt! Jag har ju missat all sol vi haft nu när jag sitter inne på jobbet.

Men sen var det dags att åka hem till Kim. Han bor hos sina föräldrar. Så då klickade det till i huvudet på mig. Jag ska få möta föräldrarna! Så vi kliver in, han ropar "Hej", dem svarar. Kim pekar på sitt rum och säger "där är mitt rum så där ska vi vara". "Okej" svarar jag, slänger in väskan och går för att hälsa på hans föräldrar. Ett litet förhör startar men dem gjorde det väldigt trevligt :) Men när jag går tillbaka till Kims rum så säger han: "Jag förstår inte att du bara gick in och hälsade sådär!" Så jag säger att "det är ju bara artigt, det är ju deras lägenhet, jag kan ju inte gå in och ignorera dem, det hade inte vart okej!"
Men Kim ansåg att jag skulle bara rullat in på hans rum och inte hälsat eller något... Nej du Kimpa. Så rullar inte jag!

Men sen dagen efter stack vi och shoppade lite med Kims bästis Kim (vad är oddsen?) och Kims flickvän. Handlade käk för påskmiddagen senare på kvällen. Det skulle först bara bli dem två Kims och jag. Men sedan kom kompis-Kims bror över och annonserade att han bjudit över sjukt mycket folk på förfest dit till Kim. Så där satt vi och tryckte i oss påskmiddag och folket började välla in. Massa snygga brudar. Men dem verkade inte så intresserade av mig eller resten av gänget som var där. Dem höll sig för sig själva. Vilket var skönt! :P

Tillslut blev klockan 22 och jag och Kim åkte för att möta upp några andra av hans vänner på en krog vid stationen. Så då var det 8 nya människor som jag skulle hälsa på och göra ett bra intryck på. Jisses... Jag har fått kämpa den här helgen! Men det gick bra. Kim och jag mötte sen upp några ur påskmiddaggänget på en pub innan vi åkte hem med varsin kebab i handen!

Nu på morgonen har vi bara gosat innan det var dags att åka igen. Kim skulle ju till Helsingborg idag på fotboll. Så han är borta tills tisdag.

Nu sitter jag på tåget mot Stockholm igen och har lite bakishuvudvärk och fundersamma tankar. Jag gillar Kim och hans vänner. Jag gillar Uppsala. Kanske är det här något att bygga på? Men det får tiden utvisa. Vi har ju bara träffats två gånger nu. Krävs mer än så. Only time can tell.

Hörs och störs,
Mvh trööööötta tjejen.

Kommentera

Publiceras ej