Ny start, nytt jobb!

0kommentarer

Jaha mina vänner.
Long time, no see som dem säger.
Mycket har hänt i livet det vill jag lova och det mesta handlar om mitt nya jobb! Jajamensan jag har ÄNTLIGEN fått ett heltidsjobb. Jag jobbar nu för O2 Vindel som kundservide/administration/sälj. Alltså, svara i telefonen när kunder eller prospekt ringer in, svarar på mejl, fixar med sjukt mycket papper, hemsidan, webbavtal, elavtal, vindandelar, nyhetsbrev.... Allt i princip! Bred roll och mycket rolig roll! Finns alltid mycket att göra.
Dessutom har jag världens finaste arbetskamrater.
Paula: En tjej som alltid har en härlig humor med det hon gör, visar mig alltid väldigt pedagogosikt hur jag ska göra saker. Hon är gravid och ska föda nu i sommar, pappan är en Hugo från Södertälje som jag gick i samma grundskola som :)
Jennie: Sjukt proffsig och vet nästan allt! Vart här längst av alla och vet därför allt härligt skvaller. Hon fryser hela tiden och är alltid hungrig. Så hon har en värmefläkt som dundrar på här mellan oss. Hon älskar hiphop och har två eller tre barn.
Anna-Karin: Bästa A-K, hon är min klippa i stormen. Alltid snabb på att svara, ser till att jag förstår och gör så att jag känner mig klart mindre dum i huvudet för att jag frågar saker hela tiden. Hon försökrar mig hela tiden om att jag gör ett bra jobb. Dessutom är hon spindeln i nätet för allt som händer här med vår avdelning. Hon håller i alla trådar från ekonomi-kundservice-sälj-föreningen-kundutskick-medlemsbrev..... Hon är en superkvinna. Jag vill bli som henne när jag blir stor.
 
Själva jobbet ligger i Gamla Stan så det är en bit att ta sig varje morgon och kväll. Dessutom försöker jag åka och träna efter jobet i alla fall 2 grr i veckan. Så jag är tidigast hemma 18.30 om dagarna. Helt sjukt trött när jag kommer hem. Men det är det värt! Älskar mitt jobb. Förhoppningsvis kan jag hitta en lägenhet här i Stockholm snart som gör att jag får mindre åkväg..
 

Annars då...
Jo jag ska på dejt på skärtorsdagen, med en kille som heter Kim. En kompis till min vän Milla och hennes syrra Carro. Vi träffade när han var nere och hälsade på dem förra helgen. Han bor i Uppsala men jobbar i Sthlm. Så det ska bli spännande. Ska bara komma på något kul att göra...
Jag har börjat gymma på Friskis, minst två gånger i veckan kör jag och Milla. Hon tränar skiten ur mig varenda gång och det känns AWESOME! Jag kommer komma i form på nolltid om jag försöker hänga på henne. I morgon ska vi träna med personlig tränare. Så det blir riktigt spännande! Lite rädd för att göra bort mig totalt etfersom jag har noll styrka i överkroppen. Kör på 2kg hantlar lixom.... Klarar 5 armhävningar... Jag menar... Hehe.. Klenis man är!
 
Men nu ska jag fortsätta jobba, så ni får ha det toppen. Jag tänkte sätta igång att blogga regelbundet igen, så håll utkik!
 
Kraaaaaaaam.

Kommentera

Publiceras ej