Midsommar!

0kommentarer

 
 
Men guuuuud så härligt jag har haft det under midsommarhelgen!
Hoppas ni har haft det lika bra.
Jag drog till Milla och Carros land, med Kim också såklart. Vi bodde i en liten gillestuga och sov i våningssängar jag, Carro och Kim. Milla sov i stora huset med sina föräldrar och äldre syrra Lotta med pojkvän.
Det hela började med mys ute i trädgården och tidig sänggång då vi kom dit så himla sent. Vi alla hade jobbat under dagen och käkade på vägen dit.

På fredagen sedan var det fullt ös medvetslös från första början. Vi vaknade vid 09.00 och käkade frukost ute i solskenet med hela familjen Reinholdsson. Sedan gick Milla, Carro och jag iväg för att plocka blommor till midsommarstången. Jisses vad vi plockade... 7 trädgårdar och 2h senare så dumpade vi 2 skottkärror med blommor till dem som band stången. Vi sprang sedan hem för att duscha och byta om till sommarklänningar. Vi band våra egna kransar till huvudena och gick över till grannen för midsommarlunch. Hela grannskapet lunchade tillsammans och snappsade hej vilt! Sedan var det 5-kamp och frågesport.
Tillslut så vandrade vi vidare till midsommarfirandet borta vid Gillet och midsommarstången. Jag dansade kring den, lekte med hundar och njöt av solen. Tillslut började magarna knorra för mycket så vi gick tillbaka för gemensam middag med grannarna igen.
Efter all mat, stoj och lek så var vi så sjukt trötta att vi bara orkade med en film innan vi la oss till sängs.

På lördagen så var det frukost vid 09.00 igen innan vi började göra oss i ordning inför kvällen. Vädret var lite halvdåligt så vi tittade på film och mös inomhus under dagen. Gick på promenad med Cleo och testade att bada i sjön (superkallt!).
På kvällen var det dags för dans på logen. Jag buggade med Kurt, 81 år och några raggare från trakten. Kim släpade jag upp för en tryckare och lite styrdans innan jag lät honom återgå till sin stol i hörnet. Behöver jag säga att vi hade det superkul? Lite efterfest hos Milla och Carros kusin innan hemgång och sussa.

På söndagen vaknade vi vid 09.00 igen och käkade frukost, en film senare så var det dags för hemfärd.... Trodde vi ja! Kims bil vägrade och starta och efter flera försök och experthjälp så kom bärgaren och bärgade den till närmsta verkstad. Han fick ta en lånebil och åkte direkt till Uppsala. Jag, Milla och Carro åkte hem till tälje. Jag till föräldrarna för lite middag och fika med tjocka släkten innan jag ÄNTLIGEN fick slänga mig i min egna säng och sooooooova. Tills 05.30 då klockan ringde och det var dags att ta sig till jobbet... Här är jag nu.

Ha det gött!

 

Kommentera

Publiceras ej