American cinnamon pancakes!

0kommentarer

Hej på er alla!
 
Vet ni vad som är en av mina absoluta favvisrätter? American Pancakes!
Jag har världens godaste recept på dem. Så jag tänkte generöst dela med mig av dem. Och ni kan vara lugna, det finns inget proteinpulver eller annat tråkigt nyttigt shit i dem.
 
2st ägg
5dl filmjöl eller yoghurt (jag använder naturell laktosfri yoghurt)
5dl Vetemjöl (smeten ska bli tjock och trögflytande men inte degig)
3tsk Bakpulver
1tsk salt
Kanel efter smak.
 
Vispa ihop ägget och filen/yoghurten. Häll i mjölet och bakpulvret under omrörning. Tillsätt salt och kanel. Rör om.
Nu ska du klicka ut pannkakorna i smörstekta pannan. tänk dig knytnävsstora plättar, gör inte för tjocka för då blir dem degiga i mitten. Stek bara två taget annars blir det ihopkletat och trångt i pannan.
Du ser att du kan vända pannkakan när du ser att den tillagats även på kanterna.
 
Servera med honung och bär.
Mumsigare blir det inte!
 
 
American, American pancakes, Amerikanska pannkakor, Cinnamon, Gott, Kanel, Pancakes, Pannkakor, Recept,

Kommentera

Publiceras ej