Mera Uppsala

0kommentarer

Hej hej hej!
Ännu en helg spenderad i fina Uppsala. Det var de sista dagarna innan Kims semester officiellt tog slut. Nu jobbar och sliter han i värmen på bygget igen. Stackaren..
Jag har ju redan uppdaterat er om fredagen och lördagen så jag tänkte fortsätta och berätta om söndagen.
Kim sov som en stock fram till klockan blev 11.30 då jag hoppade på honom, ryckte i honom och var tokig! Jag hade nämligen då vart vaken i 40 minuter och redan gått igenom facebook, Instagram, mejlen och googlat aktiviteter för dagen... Med mina övertalande metoder vaknade han ganska ovilligt. Det bestämdes (okej jag bestämde...) att vi skulle ner på stan och käka brunch på ett hotell. Men när vi kom ner så var brunchen stängd över sommaren. Sååå vi knallade vidare och tog en promenad tvärs genom stadskärnan och käkade på ett ställe vid ån, en gammal marknadsplats som också är restaurang. Supefint att sitta vid vattnet och käka en räkmacka i solen. Jag drömde att vi satt utomlands och var rika och berömda. Behöver jag ens säga att jag var nöjd?
Sen fortsatta vi vidare mot bion där vi köpte biljetter till The lone ranger som skulle börja om 1,5 timmar. Så vad göra under den tiden? Jo vi promenerade genom och runt hela stadsparken, halvvägs upp till slottet och vidare mot stationen. För där vid stationen hade jag läst att det fanns en frozen yoghurt bar (fortfarande blir jag helt drägglig av att tänka på den frozen yoghurten jag käkade i lördags). Vi satt vid ån igen och käkade våra yoghurts innan vi gick till bion. Filmen var helt okej, bra ända tills slutet kom. Då gick det lite roligt löjliga över till rent idiotiskt och barnsligt. Men som sagt 3/4 var bra iaf.
Efter bion var det bara att åka hem och ta en snooze innan vi tittade på serier och myste i sängen. Pizza blev det till middag vid 21-tiden innan läggdags till The 70s show i bakgrunden.
 
Nu sitter jag på jobbet och käkar päron som en del i mitt nya liv som jag och Kim kommit överens om. Både han och jag skulle inte må dåligt av att gå ner i vikt (snarare så måste vi göra det..). Så nu börjar en vit och nyttig månad. Vitt kött/fisk och grönsaker samt soppor är det enda som får intas. Frukt och grönt ska nu vara basen i födan och motionsnivån ska upp ungefär 10 hack!!
Heja oss!
 
 

Kommentera

Publiceras ej