Valborg!

0kommentarer

 
Hej hurrni!
Idag är det Valborg, vilket för väldigt många betyder Uppsala. Så också för mig i år. Jag tar pendeln upp direkt efter jobbet. Vi har ju halvdag idag så redan vid 13.00 sticker jag. Men jag lyckades försova mig imorse.... Så jag vet knappt vad jag packat, jag hann inte platta håret, sminka mig eller någonting! Den här valborgen som skulle bli bästa någonsin.. Tog fel jacka imorse också, ååååh blir tokig på mig själv! VARFÖR skulle jag försova mig just idag???
Men men, smink och sånt har jag packat ner så det är bara att fixa här på jobbet. Eller på tåget upp.. Men jackan.. Jag grämer mig som fan. Får se hur jag gör med lunch också, får käka något snabbt vid datorn.
 
Drömde så konstigt inatt, drömde att vi var i parken i Uppsala och Kim och hans kompisar stod lite längre bort och jag hade vart och hämtat något vid ett stånd. Då tar en kille tag imig för att få min uppmärksamhet och dräggraggar på mig. Jag säger en dräpande och bitchig kommentar tillbaka för att få honom att dra där ifrån. Men han ger sig inte, han fortsätter vara alldeles för påstridig och tar tag i min arm igen och rycker i mig. Jag blir arg och sparkar honom på smalbenet så hårt jag kan. Under tiden det här händer står Kims vänner och pratar om mig och pekar, säger till Kim att jag flörtar med den här snubben och Kim blir arg på mig. Går därifrån och vill inte prata med mig igen. Jag lyckas slita mig bort från snubben tillslut när han skriker av smärta från min spark, men då är Kim redan borta och hans killgäng står och flinar mot mig. USCH!
Jag vet ju att det här aldrig skulle hända, jag gillar alla Kims vänner som jag träffat hittills. Jag tror dem gillar mig med! Men det var riktigt läskigt undertiden drömmen varade. Tror att jag kanske har lite prestationsångest när det kommer till hans vänner. Att jag verkligen bara vill bli omtyckt och inte ge fel intryck.
Men nu är det nya tag som gäller. Jag är exalterad och förväntansfull inför Valborg!
 
Men nu ska jag jobba. Uppdaterar mer under kvällen!
 
Kram på er.

Kommentera

Publiceras ej