Läskigt!!

1kommentarer

 

Igår hände det en riktigt läskig sak på jobbet...

På eftermiddagen plingar det till på kontorsklockan och receptionisten öppnar upp för vad vi tror är gäster först. Paula sitter med ryggen mot ingången och kollar upp när vi ser att vår dörr öppnas upp. Mot henne kommer en stor man och pratar ett annat språk. Han kommer alldeles för nära och vi förstår inte vad han säger. Vi arbetar på ett kontor och det är inte vanligt att utomstående personer kommer in på våra arbetsrum. Denna man lägger ner ett papper med en bild över hennestelefon som låg på skrivbordet. Paula blir direkt rädd ser jag och sliter bort hans papper som ligger över hennes mobil, tar sin väska och går runt till min sida och ställer sig bakom mig. Hon är ju gravid i 9e månaden och detta var hennes sista dag innan mammaledighet. Jag förstår att hon blev livrädd.. 

Mannen går vidare till en konsult som var inne idag och som satt bredvid Paula. Mannen lägger sitt papper på hans bord och fortsätter snacka på sitt språk som vi inte förstår. Mannen hade med sig en vän som står och hänger över vår receptionist Lollo. Hon talar engelska med vännen och drar honom i armen och säger att han måste gå. Jag hör Lollo ropa på hjälp av några andra av våra manliga kollegor och i samma sekund är mannen som är inne hos mig i min lilla glaskupa på väg ut. Han backar mot dörren men då säger konsulten ”stopp, min suftplatta är borta”. Då upptäcker Paula att den blå surfplattan nu ligger under den här konstige mannens papper. Det är alltså två tjuvar som tagit sig in på vårt företag och kör den klassiska tekniken genom att hålla fram, i detta fall, ett papper för att distrahera den dom vill råna. När han gick fram till oss så försökte han först ta Paulas mobil men misslyckades och gick då vidare för att smussla in surfplattan under pappret han visade oss.

Paula tar stora kliv fram till denna man och rycker tillbaks surfplattan. Vid det här laget har flera kollegor samlats kring vårt rum. Den ena tjuven hinner tyvärr smita men han som var inne i vårt rum och härjade höll alla kvar och vi ringde polisen. Polisen fick våra redogörelser och vittnesmål då idiottjuven nekade till att han försökt sno någonting. Hela incidenten var obehaglig och Paula var både riktigt rädd och arg att han kom så nära. Men han visade aldrig tecken på våld. Tur i oturen så gick det bra och ingen kom till skada och tjuvarna fick inte med sig något.


Men läskigt var det så det räckte och blev över. Jag ringde Kim direkt efter när jag gick från jobbet och pratade av mig lite. Var helt adrenalinstinn. Sen nu imorse så ringde polisen mig och tog mitt vittnesmål igen. Vi får väll se om det går vidare till rättegång....

Förhör, Gripen, Jobb, Liga, Läskigt, Polis, Rånare, Tjuvar,

1 kommentarer

Jossan

12 Apr 2013 19:44

Nej vad läskigt. Tur att de inte gjorde nåt mer. Kramar

Kommentera

Publiceras ej