Helgens

0kommentarer

 
Hej allihop!
Så här spenderade jag min helg. På fredagen var jag bara hemma och tog det lugnt, käkade middag med föräldrarna och gick och lade mig tidigt. För på lördagen var det dags att fara mot Lyddegård. 14.30 gick min buss hemifrån och klockan 20.30 var vi framme på Lyddegård. Snacka om att jag var trött! Vi bara packade upp och klättrade i säng jag och Anna-Karin. På morgonen var det frukost 09.00 innan Framtidsdagen började 11.00. Lyddegård var superfint, gamla hus med riktig charm i lantlig miljö. Frisk luft och trevligt folk. Men det kom bara 2 personer utöver de övriga utställarna... Så det var ju lite trist. Men 15.00 gick vår buss tillbaka till Göteborgs C och klockan 21.40 var jag äntligen hemma igen.
Om jag är trött idag? Skämta inte... Jag sitter och sover med öppna ögon och var bokstavligen tvungen att örfila mig upp ur sängen i morse. Åksjuka på resväg per 14 timmar är inte optimalt och dessutom fick jag ju typ inte i mig något käk heller eftersom magen vari totalt uppror. Så energinivån är på 0 i dagsläget...
 
Imorgon är det som tur är halvdag och ledigt helt och fullt på onsdag. För det är Valborg gott folk. Själv ska man upp till Uppsala då rå. Fira med Kim och hans vänner. Tydligen ska det grillas? Blir spännande. Har köpt en Mojitoflaska att hålla mig varm med under kvällen. Sommrigt och härligt.
 
Sen är det jobba på torsdag innan ledigt fredag för slingning av hår och fest för Gina som åker iväg till utlandet för att jobba ett tag. Jag och Milla ska sällskapa dit. Blir spännande att se alla gamla vänner som kommer samlas... Hehe tension much? Vi har en tydlig exit-plan jag och Milla i alla fall. Kommer att behövas, garanterat!
 
Men nu är det jobb igen som gäller. Nedanför ser ni lite av rummet på Lydde. Men framför allt den fina kakelugnen som jag blev lite kär i. Kan ha vart inflytandet från A-Ks val av musik som hjärntvättade mig lite. Taube, Teddan Gärdestad och Lill-Babs. Svensk antik musikhistoria. Väldigt Allsång på Skansen.
 
Kram på er.
 

Kommentera

Publiceras ej