Många första, några gamla, lite nya.

3kommentarer

Hej allihopa!
Okidoki, många helger har flygit förbi (veckodagar räknas inte) och jag har gjort super-duper-mycket. Tittat på när stålkvinnan Felicia sprang Stockholm marathon, debutat på Debaser Medis, sovit på en soffa på Stockholmsuniversitets campus, köpt mina första öl på systemet och det största av allt....
Jag har fyllt 20 år, TJUGO, år...
Jisses vad tiden springer när den har roligt. För tusan, jag hinner inte med! Haha, men jag har lite mer tid på jorden kan man ju hoppas. Även fast jag har haft åldersnoja över att fylla 20 i över ett år så klarar jag av det. Jag har börjat känna frid i att aldrig vara tonåring något mer. Välkomnat vuxen världen. Inte med öppna armar kanske, snarare med en axeltackling.. Men ändå. Framsteg.

Appropå framsteg, Johanna min osvikliga vän som just nu befinner sig i Australien, har hört av sig! Vi har pratat i telefonen och på SKype. No more facebook! Skype. Skype, Skype Baby! Saknar henne gööör mycket. Vi planerade att kanske pallra våra rumpor och hjul ner till Canada nästa sommar! :D ROADTRIP! SKulle vara så jävla grymt... Tanken är svindlande. Men än så länge är det bara en tanke :)

Okey, nästa tankenöt åt er där hemma. Hur lång tid kan det gå mellan gamla vänner innan man slutar vara just, vänner? Ett gammalt spöke till mig har börjat dra fram kedjorna från det förgångna och skallra dem i ansiktet på mig. Inte på ett ovänligt sätt, men alltså... Jag är inte säker på att jag har vänskap kvar åt denna person. Om det finns sådanna band kvar. Så...
Hur lång tid är för lång tid?

3 kommentarer

jossan

26 Sep 2010 10:46

Det känner man. Antingen ger man det en chans till eller så tänker man efter ordentligt. Kommer vi verkligen att umgås? Varfför har vi inte träffats på så länge? Har jag klarat mig utan denne hittills? Är det en så pass bra vän att jag vill ha henne/han kvar? Jag har ju en sådan kompis, Maja du vet. Jag har bestämt mig för att jag klarar mig att vara utan henne Men vi är ändå vänner och ibland nån gång då och då så bjuder vi varandra på fest när vi har det. I övrigt så träffas vi aldrig. Känn efter vilka vänner som verkligen betyder nåt. Lycka till! Hur går det med helgen i oktober förresten? Massa Kramar Din bästiskusin! :D

Johanna

29 Sep 2010 08:41

Sa jag verkligen nästa sommar? O_o Jag menade lite längre fram i tiden än så, haha! Lär vara pank när jag kommer hem. ,_,''



PUSS

Amanda

25 Oct 2010 14:20

Hej hej :) Har du tid/lust att träffas någon dag? Om så bara över en hastig fika.

Kommentera

Publiceras ej