Äta myror?

0kommentarer

Min första uppgift den första skoldagen på den nya terminen var denna:
Gå ut till berget som finns mitt på campusområdet, varje grupp har blivit tilldelade ett sinne (lukt, smak, känsel, syn eller hörsel). Skriv sedan med berättandeform hur berget upplevs utifrån ert sinne.
Min grupp fick smak. Vi skulle alltså gå ut och smaka på berget... Hehe.. Så vi fem stolta och seriösa journalistikstudenter struttade upp på berget och smakade på kottar, barr, bark och en av oss var modig och faktiskt slickade på bergssidan. Sedan slog vi våra kloka huvuden ihop och kom fram till detta:

Recension av Restaurang Bergets lunchmeny.
  Dagens rätt bestod av strävt och torrt berg serverad kall tillsammans med soltorkat barr, smaksatt med syrlig ormbunksrot som förhöjde kottarnas smaklöshet. Vi gav inte mycket för servicen då vi fick samla in maten på våra förfäders vis.

Bara ännu en dag på Södertörns högskola! XD

Jag bara funderar över dem som hade sin allra första dag idag, det första dem får se när de kliver upp från tågen är en grupp på 30 personer som står med näsan ner i mossa, ögonen på barkmönstret, öronen spetsade mot campusområdet och några få som plockar upp diverse skogssaker och smakar på dem, vissa liggandes med tungan mot berget. Vad tänker man då? Hur tror man att dagen kommer bli efter en sådan upplevelse?
Hoppas vi förgyllde någons dag i alla fall, vi hade superkul kan jag lova.

Nu blir det jobb och lite plugg.. PUSS och HEJ.

Kommentera

Publiceras ej