Nattsudd

2kommentarer

Nu sitter jag här. Mitt fabouless self, framför Sex and the City. Jag kan inte somna. Sova. Slappna av. Mina nerver är som elektrifiserade piskor som driver min hjärna till överfart. Mitt dåliga samvete håller mig uppe. På dygnets timmar har noll av dem spenderats i böckerna som skriker efter mig...
Tentan känns mer och mer som något katastrofartat, en lavin som jag hör på avstånd och som jag vet kommer begrava mig levande. Men jag blundar och håller för öronen så hårt jag kan. Förnekelse funkar alltid. Tills verkligheten slår en i ansiktet. (Ljudlig suck hörs här).

Tillråga på allt har verkligheten av min ensamhet gett mig ett riktigt slag under bältet. Att bo ensam har visat mig att pojkvänner är ganska bra att ha ibland. Så nu när jag sitter i min stora soffa i min stora tvåa alldeles ensam, med singeltjejer som får sex i fabouless kläder på tv:n, så kretsar tankarna kring mina vänner. De flesta (alla i princip) har ett förhållande. Varför har jag valt bort det hittills?
Och VARFÖR skriver jag om allt det här nu? Jo mina vänner för att klockan närmar sig 1 och jag kan fortfarande inte sova!!
Imorgon kommer bli en lång dag...

Kram, snälla kom ihåg att ni älskar mig imorgon.

2 kommentarer

Johanna

12 Oct 2009 12:42

En annan har bara en sugardaddy. :P Håller mig förnöjt med det.. Men jag tycker inte att du ska klaga, tycker som Gittan på Kyrkogården "Det är bäst att vara ensam!" ;)



Jag finns alltid, you know! <3

Jossan

12 Oct 2009 20:22

Gumman tänkt inte så mycket! Sånt kommer när du minst anar det. Det gjorde det för mig. Hade inte en tanke på pojkvän men en stod jag plötsligt där i Stefans hall. ;) Ska bli kul att se er i helgen! Vi får snacka mer då. Din blogg är super deluxe! ;) Är väldigt avundsjuk just nu, vill också ha så fin! :) Massa kramar på dig bästiskusinen!

Kommentera

Publiceras ej