I skolan..

1kommentarer

Hejsan hoppsan lillebror! Idag blir min och Amandas kompis David 19! GRATTIS!
Vi ska gå och köpa en muffin åt honom, fira lite och sjunga för honom. Som traditionen sig bör ;)
Johanna min vän har drakbåtsrejs idag! Hoppas att hennes klass paddlar på som tusan och vinner hela skiten. Jag hejjar från skolan här.

De senaste dagarna har gått åt till att plugga, göra klart allt. Så jag har vart totalt anitsocial. Men på torsdagen så blev vi i beteendegruppen bjudna på lunch av Malin och Josefin. Våra underbara lärare. Vi åt på kolgrillen och snackade en massa minnen, pitchade nya ideér och hann med att snacka en massa skit också. Vi satt länge och njöt. Jag sa inte så mycket. Satt mest och försökte pränta in hela situationen i minnesbanken. Det är sånt jag vill minnas från skoltiden här. Sedan hade vi Livskunskap med Josefin och då Lovebombade vi varandra, och NEJ det är inte en slags böghög eller gruppkram. Vi tog alla ett papper i valfri färg och skrev vårt namn längst ned. Sedan skickade vi det till den personen som satt till vänster och den skrev något fint om en själv på det. Sedan skickades allas papper ett varv och när man fick tillbaka sitt eget fick man läsa det. Jag har mitt sparat i min kalender... Vill inte slänga bort det.
Jag bölade så sjukt mycket under den här dagen. Vi hade våra högtidstal innan också. Och då satt jag och höll inne tårarna, det var svårt, men jag klarade av det. Men efter livskunskapen gick det inte. Då smög sig en tår utför kinden när man hörde Josefin säga hejdå till alla och krama dem. Då stack jag därifrån snabbt som blixten och samlade ihop mig...

Idag är det fredag! Glorious friday! Jag ska till Mequa (KTH's studentbar) på bartömning med Thess, Klara och kanske Lolson. Det kommer bli superkul! :D Måste komma på något fint att ha på mig bara. Men det är som vanligt. Jag panikar fram något i sista minuten. :)
Jag ska på lördag gå med Johanna och shoppa lite studentskor och fika! Längtar efter shoeshopping så att det gör lite ont i fingrarna!

OH! Btw, jag är flickan med guldväskan idag! Hittade sjuttio kronor i innerfacket på min väska när jag satt på tåget. Funderar på att kolla en gång till när jag sitter på tåget hem idag! :P

PUSS.

1 kommentarer

Johanna

29 May 2009 19:41

alltså, vi paddlade som fan och var typ 12 man mot 22 eller något. :P Men vi var typ 2 meter ifrån när dom gick i mål! Så vi var ASBRA! ^^

Men spexet måste vi nog vinna, vi var skitsnygga och asbäst. ;D



Ses imorgon! ^^

Kommentera

Publiceras ej