Längtan efter skola.

0kommentarer

Snart är helgen slut mina vänner.
Det betyder att skolan börjar igen, jag kommer tillbaka från min sjukdom och ska nockas med alla kraven och sakerna som är kvar att göra. Ser fram emot det. Konstigt? Tro mig, efter att ha legat i soffan hemma helt själv i två veckor så börjar skolan se ut som wonderland! Tänk att få sitta i skolbänken och anteckna, fnissa åt Simon och busa med Amanda och resten av tjejerna. Kanske gå och slå lite på David och dricka en massa kaffe i cafeterian.
Jag längtar.
Men innan dess måste jag skriva den här klassikeranalysen. Den överväldigande svåra klassikeranalysen. Helt ärligt, vem trodde att jag skulle få skrivkramp på studiehållet? Inte jag iaf. Det är konstigt. Jag har aldrig haft det förut. Men orden vill liksom inte forma sig och tankarna bara vandrar. Koncentrationsförmåga = Noll. Konstigt.

Vi, jag och Johanna, var på Jamals match igår. Vi satt på vår picknick filt och käkade hemmagjorda baugetter. Jag hade gjort en med mozzarella, tomat och sallad. Johanna hade feta, skinka och sallad. Behöver jag säga att det var asgott? Vi hade även köpt med oss juice att dricka och M 'n' M's att smaska på. Matchen var inte så lång, två timmar kanske. Men den var förvirrande. Jag har fortfarande inte riktigt fattat reglerna än och det är en massa flaggor, vinkningar och skrik som betyder en massa saker. Tochdown, eller fieldgoal som det också heter ger 6 poäng och yards ger 2. Eller nåt... Aja, helt klart en förvirrande sport. Men det är män i trikåbyxor som springer omkring i stora axelskydd och gör böghögar. Det räcker för att jag ska titta ;)

Idag ska jag till Thess efter hon slutat jobbet och käka lite. Vi ska hyra en film och mysa lite också. Får se hur mycket jag orkar. Kan ju inte vara upe hur länge som helst. Skola imorgon! Längtar....

Kommentera

Publiceras ej