Bara döda fiskar följer strömmen

1kommentarer

Sådär. Nu har man fått arslet ur vagnen och pluggat lite naturkunskap. Det är ganska lätt så det gick fort att få in allt i huvudet. Cro-magnommänniskor, Habilis, Erectus, Heidelbergensis, Sapiens och tillsist, vi Homo Sapiens Sapiens. Svårare än så är det inte. Nu kan jag gå vidare med lite jobbigare grejor. Som engC talet.. BLÄ. Och läsa Lasermannen och logga på det. BLÄ.

Mer BLÄ var ju att Norge vann. Jag har ärvt från mamma till att känna lite motvilja till sånt som den stora massan gillar. Så när Norge nu är storfavorit och många av mina vänner diggar bidraget så känner jag stor tveksamhet till hela konceptet. Seriöst karln stog bara och skrek på dålig gramatisk engelska, och han såg verkligen rysk ut. Nej tack. Men självklart går han och vinner på rekord siffror. Vart är världen påväg? Styrs vi verkligen så mycket av media att bara för att det står i tidningarna att ett visst bidrag borde vinna, så röstar vi på det? Hoppas att det inte är masshysteri som styr våra handlingar. Det vore läskigt. 

Igår hade jag tråkigt. Så jag lyssnade igenom hela "blandat" kategorin på vår externa hårddisk. Det tog 3 timmar. 3 timmar av att lyssna igenom musik som varierade från Elvis till Devo och skrivande lista på vilka låtar som ska in på min mp3. Jisses. Snacka om att jag har mycket extraenergi att göra av med. Jag tror det är det som gör det så svårt för mig att koncentrera mig och plugga. Jag är för understimulerad och rastlös att jag inte klarar av att koncentrera mig på stillasittande saker. Tur att jag och Johanna ska på Friskis och svettas imorgon. Annars hade jag dött.

Nej nu måste jag sätta igång med lite mer plugg. FOKUS LISA, FOKUS! 

1 kommentarer

Anonym

17 May 2009 21:34

Jag håller med om Norge. D: Är inte heller så jätteförtjust i bidraget. D: Hörde det första gången idag. 0:).. ehehee..



Du kan alltid höra av dig till mig när du har tråkigt vet du.D: Du vet att jag är en sån där som inte gör så mycket om dagarna. xD



PUSS!

Kommentera

Publiceras ej