Skoltvång.

0kommentarer

Tjing tjong flaggstång!
Nu sitter man här i skolan igen. Boring. Jag har skrivit klart min rapport och kan inte hitta pappren till beskrivningen av PM:et. Så det kan jag inte skriva. Jag har gjort engelska C review och kan inte plugga glosorna nu. Jag skulle i och för sig kunna börja med svenska talet inför nationella... Men det ooorkar jag inte! Jag är så grymt omotiverad till att plugga, men samtidigt vet jag ju att jag knappt har någon tid alls i helgen att göra det. Och talet måste vara klart tills på måndag. Då ska jag öva på det hela dagen innan jag på tisdag måste hålla det. Hmm.. Jo snart sätter jag nog igång med det.

Efter skolan idag ska jag och Johanna in till Tälje och fika och shoppa lite. Fira att man fått studiebidraget. Jag har spanat in några überfina klänningar på HM som jag ska prova. Något att ha på sig på alla skivor man ska gå på. Det kommer ju bli en massa plugg i helgen så jag måste ju belöna mig också. Inte bara göra det jag måste. Jag kommer snart läsa 5 böcker samtidigt. Klassikern i svenskan, engelska c 1900tals klassiker, bokklubben, Lasermannen i kriminologin och sedan läser jag på min fritid en roman. Är jag ambitiös eller är jag överambitiös? Aja, läsa är ju kul så det är inga problem. På påsklovet läser jag klart minst två av böckerna. Det är ju om en vecka just det. Påsklov. <3.

Imorgon ska jag, Thess, Klara, Adde, Sebbe och Nikko ha picknick i badparken! Det kommer bli superkul och megakallt! Men jag ska pälsa på mig som fan, jag vill kunna leka länge där i lekparken. Det finns världens största borg där också, den ska jag klättra i! Men inte för högt. För då svimmar jag. Eller minst dör i alla fall. Jag ska ha med mig varmchoklad blandad med kaffe <3. Sedan några smaskiga mackor och kanske något godis. MUMS. Jag har totalt regrigerat, det är andra gången den här veckan som jag har med mig matsäck någonstans! Men det är ju bra, man ska bejaka sina barnsliga sidor så länge man kan. En dag är de ju bara POOOFF borta.. På kvällen ska jag träffa Johanna och vara mellanhanden i bytet av pengar/skivbiljetter.

På söndag ska jag ta med mig mina föräldrar och skoshoppa åt mig. Det är första gången sedan jag började med barnbidraget (Senare studiebidraget) som de köper något åt mig! Om man inte räknar studentmössan. Tack mammsen och Pappsen. Det ska bli ett par högklackade och fina till studenten, ett par nya gympadojjor typ sneakers eller seglarskor till sommar/våren och ett par nya träningsskor till friskis. Kanske att jag kan smyga in ett par nya snyggskor rent allmänt sådär. Det är ju ta tre betala för två på skopunkten ;) Gäller att mjölka när man har chansen! Efter det är det kanske match för syrran och klockan 14.00 är det våffelfika hos mormor och morfar. Det kommer bli riktigt mys. Sen är det nog bara att plugga järnet!

Nej nu är det dags att låta fingrarna rulla över tangenterna på ett mer produktivt sätt. Med svenskan alltså. Heh..

PUSS.

Kommentera

Publiceras ej