Dagen i miniatyr

1kommentarer

Imorgon ska jag på skojakt. Jag ska jaga reda på ett par skor till studenten, till friskis, till Grekland, till att ha nu i vår och kanske möjligtvis några nya snygga till alla skivor som är påväg att bli av. Jag är grymt sugen på två stycken från skopunkten, de ena av dem med lite svart på har Johanna redan köpt men jag är så fruktansvärt galet sugen på dem så att jag kanske gör en rövare och köper dem jag med! Sorry Johanna :P
Men annars så leker livet. Bokstavligen alltså. Jag var och lekte i badparken idag med Klara, Thess, Adde och Nikko. Det var askul! Jag gungade som aldrig förr, lekte inte nudda mark, åkte rushkana, klättrade i fortet och käkade matsäck. Klara hade bakat några underbara små bakelser, som brownies med daimkulor ovanpå. Så vi hade en konversation om bakningens underbara värld i säkert en kvart medans de andra himlade med ögonen! Men hallå, vem älskar inte bakverk? Och jag och Johanna ska snart ha bakkväll, så då ska jag testa att göra sånna. Och cupcakes med min nya form, och förhoppningsvis färgad glasyr. Jag träffade henne idag också, skulle göra lite affärer med Jamal. Thess och Klara ville köpa biljetter av honom till skivan, så jag fick leka medelhand. Dem var på väg hem till Jammis och jag fick erbjudande om att åka med. Men jag skulle käka megagod mat hemma så jag tackade nej. Jag menar... Rött blodigt kött med krämig potatisgrattäng och Lomanders beasås? Vem kan välja bort det???

Fick precis ett fyllesms från Amanda, eller nja, Olof på Amandas mobil. Jag gillar den karln mer och mer! xD Anyway, nu är det dags för min skönhetssömn. Måste komma ihåg att ringa mormor imorgon också, och fixa alla engelska C saker... Och skriva talmanuset till nationella svenskan... Och plugga glosor... och börja på powerpointen till projektet...  Och läsa boken-böckerna... Jaaa... Hmm... Kanske borde ha gjort något nyttigt idag? Heh...

PUSS.

BTW, Tycker det är så freaking awsome att Magnus vann Let's Dance. Bara så att ni vet.

1 kommentarer

Nathalie

29 Mar 2009 14:06

Åh va roligt" :D när ska du till Grekland!? :D

KRAMAR

Kommentera

Publiceras ej