Beroende av nostalgi

1kommentarer

Äntligen mina vänner är det helg.
Som jag har längtat. Vila, syjunta med mormor, vinterpicnic i hoppborgen på Tomtit med Therese. Det kommer bli underbart. Men min budget är milt sagt ansträngs. Jag förstår inte vart alla mina pengar tar vägen... Jag har ju inte shoppat så mycket, jag har inte vart ute på krogen och jag har inte vart med om några födelsedagar än... Men det kommer två nu på raken och jag vet inte hur jag ska göra rikitig.
Men Johanna, hon vet jag vad jag ska köpa för något till. Det blir lagom och härligt underbart det hon ska få. Jag vet att hon kommer bli superglad :D Till Elin vet jag inte riktigt, har planerat lite med Amanda men.. Vi får se :)
Födelsedagar är verkligen underbara, förväntningar och vänner i en salig blandning. Kommer ni ihåg födelsedagarna när när man var liten? Jag hade alltid en skattjakt eller en tipspromenad, den som vann fick en godispåse. Man lekte småstjärnorna och såg på film. Gärna en där folk kysstes. Sedan skvallrade man om de olika killarna i klassen över lite chips och popcorn. Dansen drpg sedan igång med lite dansstopp och hela-havet-stormar... Det var tider det.
Kommer ni ihåg kläderna då? Jag har vart nostalgisk över nittiotalet förut men det tåls att säga igen. Bootcut superblekta jeans med låååg midja, magtröjor (gärna med spicegirls på) och plattådojjor. Som jag förövrigt hade två av men som jag inte vågade ha på mig på discona då jag då skulle vara längre än Gabbe. Då går det ju inte att dansa tryckare. Och vi var bäst på att dansa tryckare. Vann varje gång det var tävling. Det var många popcorn påsar och bananaskids godisar som åts upp i seger ruset. Det var tider det.
Hoppades att Johanna skulle ha 90tals tema men jag blev tydligen nedröstad.. Synd.

Jag tittar nu lite sporadiskt på Lets Dance. Är inte så intresserad den här säsongen. Känns lite töntigt med alla dessa teman. Jag ville ju bara se på dansen. Nej tacka vet jag den gamla goda tiden.
 Jag och Johanna funderade på att dra med oss några karlar och lära oss salsa. Men karlarna är lite ovilliga. Jag har ju ingen som jag kilar stadigt med så jag tänkte tvinga med mig David. Han går ju med på det mesta. Men han är ruskigt svår att få att komma till bestämda tider. Dessutom är han ute på praktik nu.. Men jag ska få tag på den jäkeln :P

Jag är galet shopping sugen nu för tiden. Jag har inga pengar men behovet finns där. Så nu förutom mitt sockerberoende, koffeinberoende och kalenderberoende så har jag också fastnat för kläder och skor. Fan också. Men än är man inte nikotinjunkey eller boozare i alla fall xD

Såg på Whipeout idag. Fantastiskt hysteriskt jävla mega roligt. Har banne mig inte garvat så högt, hårt och länge på jättelänge. Det var Underbart. Folk ramlade, nockades och gled. De gjorde illa sig men inte så farligt, Måns Herngren komenterade elakt och jag skrattade. Tårarna sprutade, inandingarna kunde höras flera hus bort och min pappa var tvungen att komma upp vid ett tillfälle för att kolla om jag hyperventilerade och höll på att dö. Men jag klarade mig. Jäkla bra underhållning det där. Sedan varvade jag ned med lite "From the Hills to the City", en spinn off på The Hills på MTV. Jag älskar kläderna där. Love, love, love... Jag ska bli miljonär och bara peka på allt jag vill ha. Så det så.

Pillutta er.

1 kommentarer

Johanna

13 Mar 2009 21:35

OMGOMG! MEN GUMMAN! ;_; DU BEHÖVER INTE KÖPA NÅGOT! ;__; love yoooou <3



Näru, Jamal är faktiskt på, om vi hittar en tid som passar honom när det kommer till salsan. xD Annars lär vi väl börja dansa hemma hos honom. <.< Lär typ, efter dagens Let's Dance, ta tag i honom imorrn och röra mig lite. xD haha!



Jag shoppade skor idag! :D lycklig



Puss!

Kommentera

Publiceras ej