Dagens logg.

0kommentarer

Haj Haj!

Dagen i skolan passerade snabbt, men snacka om att jag var död i morse. När mobilen larmade och det var dags att gå upp kändes det som om jag hade världens hangover, huvudet vägde två ton och kroppen var förlamad. Munnen snustorr och alla leder värkte satan. Så jag snoozade. Vaknade igen med samma känsla bara lite mer stressad. Men nu var jag tvungen att släpa mig upp. Så jag lyckas luta mig över kanten på sängen så att jag ramlar ur. Lyckas landa på mage och tappar andan lite lätt. kravlar mig upp på fyra och kryper mot fotöljen med kläderna på. Lyckas på något sätt få på mig alla kläder sittandes på golvet. Kravlade ut till badrummet och häver mig upp med hjälp av handfatet. Slänger på smink och borstar håret. Ner för trappan. Smidig som ett rostigt kylskåp. Stirrar på frukosten i 10 minuter. Äter en halvskål med mjölk och flingor. Tar väskan. Går ut genom dörren mot busshållsplatsen och gör DISA på bussen.

DISA lektionen passerar snabbt. Jag hör ingenting för jag gäspar oavbrutet. Det är som om någon jävel håller på och rattar med ljudknappen hela tiden. På. Av. På. Av... Sedan. ÄNTLIGEN. Kaffe. Underbara undersköna supernjutningsbara marvelous wonderfull. Kaffe.

Håltimme. Plugga. Plugga. Plugga.

Naturkunskap. Prat. Prat. Prat. Skriva. Skriva. Skriva.

Hem, ringa till TomTits för att få höra att jag troligtvis inte kommer få jobba. De har redan gammal anställd personal till det. Men de spar mitt CV. Som att få höra, Don't call us, we call you. Usch.
Skickade mail igen till KGF, denna gång till stora föreningen och inte chefen. Får jag fortfarande inget svar inom en vecka ringer jag Monica. Hon var alltid så snäll när vi jobbade där. Hon vågar jag ringa.

Snart ska jag till mormor och sy. Jag kommer dö. Är så tröööööööööööööööött. Jisses. Dags att DISA upp sig själv lite. Positiv tanke, handling och känsla. Happy happy happy!

Ha en bra dag ungdomar!

Kommentera

Publiceras ej