Söderdrömmar

0kommentarer

Hejsan alla. Igår var jag och mina tjejer från bokklubben på middag hos vår lärare Josefin som avslutning på hela bokklubben. Självklart var Bea där också, vår biblotikarie, men det bästa var att vi alla var jämlikar under middagen. Man kunde inte utifrån veta vilka som var lärare och vilka som var elever. Vi hade det jättetrevligt, åt god vegetarisk lasagne, diskuterade böckerna ur den här terminens runda och busade med Josefins hund Maggan. Åååhh, ni skulle ha sett hennes lägenhet! Helt ljus, öppen och underbar. En perfekt två på perfekta söder, med en balkong mot innergården och en park just runt hörnet. Precis så som jag alltid drömt om att bo...
Tänk att få ha sin egen liten tvåa med vackra gamla ekgolv, höga lister och ornityrer, vitt tak och fönsterbleck. Många kuddar, en stor soffa och en hund som vilar i ett hörn. Köksskåpen är fyllda med lite udda porslin och vaser. I fönstren finns blommor som har alla slags färger. Så vill jag ha det. Så ska jag få det. Någon dag...

Efter middagen som slutade vid halv 10 så åkte jag, Heyman och Amanda in till Söderkärnan igen och gick på Marie louvreu (stavning?) och tog en drink. Jag vet vad ni tänker, lite varningssignaler att vi gör det på en vardag men hey.. Vi går ut på Torsdag. Vi får göra vad tusan vi vill. Vi tar snart studenten. Vi har inte ens någon skola nu. Anyway, när vi var där på stället så började vi snacka om realtioner och Heyman sa att hon önskade att hon fått se mig kär under de här tre åren. Och det var en stor väckarklocka för mig. Shit. Jag har verkligen inte vart kär, inte ens i närheten av kär på över tre år. Amanda kom med teorin om att jag har en gömd sexualitet eller fetisch, typ att jag i hemlighet tänder på träd. Men det kan jag lova att jag inte har. Jag tänder på killar. Snygga ögon oftast. men jag vet inte... Jag har väll bara svårt för att bli kär. Jag har fokuserat så mycket på mig själv och att bygga upp mitt självförtroende och skapa bra betyg att jag inte haft tid att... Fokusera på killar. Usch, låter så hemskt. Men alltså vad jag menar är att jag inte först nu känt mig redo att helt fullt lita på en annan person och låta mig falla för den eftersom jag innan inte visste var jag själv stod eller hur jag själv var. Jaaa... Typ så... Men tills dess att jag nu skaffar karl har jag alltid mina tjejor och grabbar. Mina allt.

Toodles.

Kommentera

Publiceras ej