Uppdatering

0kommentarer

Gårdagen.
Jag lagade en god middag med kyckling som faktiskt blev bra! Jag var så överlycklig, en riktig hausfrau. Heyman och Jojo skrattade åt mig, vilket de gjorde rätt i. Mitt face var lika lyckligt som ett oskyldigt barns. När Jojo sedan dansade för min granne och vi alla skrattade åt min one-liner återigen, så kände jag den där dragningen i hjärtat. Som jag alltid känner när jag är riktigt lycklig. Jag hade den bästa kvällen på riktigt länge...
Men som de flesta sagor så kommer den lite mörka episoden. Vi åkte vidare till Tessie och hennes pojkväns lägenhet. Vi fortsatte drickandet och jag testade snus för första gången. Vi rökte vattenpipa och flätade håret på varandra, skrattade och spelade urkass musik. Jag hade jätteroligt. Tills vi skulle gå ut... Då, spydde jag. Makaronerna flödade. Sedan vinglade vi tre ner på stan. Snubblade över bron och sicksackade över kyrkogården, där vi förövrigt kastade boxen med vin. Den var helt slut. Vi hade alla tre druckit en liter vin var. Inte undra på att det som hände sen hände...
Vi kom fram till CP's där vi alla gick in och satte oss. I 5 minuter. Sedan kutade jag ut och spydde. Och grät som ett litet barn. Heyman var snäll och tröstade mig och häll mig i handen undertiden jag ringde pappa som hämtade mig.

Idag mådde jag som jag förtjänar. Jag vaknade av att Jojo ringde vid nio. Vi snackade ett bra tag, båda fyllda med ångest över gårdagen. Sedan vänder jag på mig... STORT misstag. Hela min kropp knakade så jag trodde den skulle gå av! Min mage vände sig och min hjärna svällde till dubbel storlek inne i kraniet. Men jag lyckades hålla kvar mag innehållet och om jag blundade fungerade hjärnan. Vi skulle ha träffats idag igen, Jojo och jag, men det blev inget... Tråkigt. Men aja.

Jag snackade med Tobias från Ljugarn idag. Det var sjukt länge sedan... Han ska komma till Stockholm snart. Vid den 1:a augusti. Vi sa att vi skulle träffas då. Skulle bli spännande. Men jag vet inte. Vi har inte träffats öga till öga på två år. Men han är sjukt snygg och jättetrevlig. Så... Vad fan. Kan ju inte skada. :/ Men jag vet inte... Känns lite, gammalt.. :P

På fredag ska jag och Johanna ha fest hemma hos henne, så då kommer lite nytt folk. Ska bli kul, jag vill verkligen slippa tänka på allt runt omkring just nu.

Men imorgon ska jag och Thess träffas. Ska bli kul! Vi har inte träffats något alls nästan sedan Grekland! På tal om utomlandsresor. Jag ska till Dublin i augusti! Med Johanna, vi ska gå på pub och starbucks. Ska bli awesome att komma ifrån Södertälje och hela mitt oaktiva liv just nu. Någon dag ska jag ta tag i det.. Men i december ska jag också åka bort! Då ska jag till Berlin, med Heyman Jojo och Heymans pojkvän med kompis. Vi ska gå på Ramstein konsert och ha det sjukt roligt! Längtar som fasiken...

Ha det bra mina vänner.
Och kom ihåg:
Det sista som lämnar människan är hoppet!

Kommentera

Publiceras ej