Irritationsmoment och glädjeämnen

0kommentarer

Hej allihopa. Long time no see just nu. Jag har vart lite upptagen ;)
Veckan har bestått av diverse besvikelser och irritationsmoment, men även ljusglimtar och glädjeämnen. Vi har haft en vikare för Malin den här veckan, så åtta lektioner totalt med en nypensionerad svenska lärare.... Hon var väldigt nedlåtande och JOBBIG. Ett exempell:
Läraren: - ...och så vill jag att ni beskriver budskapet med texten och skriver en kort sammanfattning av den. En KORT sammanfattning alltså. KORT. Vet ni vad KORT är? Vet ni?.... Vet ni vad KORT betyder?
Klassen: Stirrar på henne som om hon var dumm ihuvudet tills en svag stämma säger att kort betyder inte lång, kanske tre till fem meningar.
Jisses...

Jag har lyssnat på när Amandas band har repat! De var jätteduktiga, även fast jag hoppar till som en skadeskjuten älg varenda gång Erik drar sina ackord (Det är en HÖG volym där i musiksalen). De ska ju spela på Valentinfesten som Mathilda och Alexandra har arrangerat. Så gå och lyssna!!

På tisdagen så var det dags för en tjejkväll med utgång (lediga på onsdagen). Så jag, Amanda, Jojo, Felicia, Heyman och Nathalie stack till Knast! Men det var en hel del motgångar innan jag och Amanda kom dit. När vi kom in till Södertälje centrum så stod det klart och tydligt att tåget var försenat. Så vi stack in till Pressbyron för att ta ut lite pengar. Vem kommer in genom dörren då om inte Philip? -Hej...?
-Äääh, Heeeej. Kommer det som svar från oss.
Tätt efter Philip så kommer Jamal in genom dörren, -Nej men heeej!
-Ääääh, Heeej!
Och så tittar ett annant huvud fram från Pressbyron, det var Alex!! -Tjaaa...
-Tjaaa, lyckas jag chockat få fram. HUR i HELA världen lyckas alla vi träffas just där? Just då? På Pressbyron?
Vi småsnackar lite och så till vår förvåning när vi tittar ut så åker det inställda tåget iväg! - Vad FAAAAAAAAAN. Skriker vi och kutar ut. Men nej nej.. Tåget efter det inställda går inte först om en halvtimme. HATA SL!!!!!!!
Men tillslut var vi påväg och fick också en undebar kväll med underbara vänner. :) Trots att vi var tvugna att tjata oss till sittplatser i värmen på ett hotell för att kuk-nattbussarna bara går en gång i timmen.

Idag så var det tänkt att jag skulle fira Jojo<3 men jag är pank och de lyckliga tjejerna ska ut på krogen.. Så jag får gå på Johans födelsedagsfest med Johanna ist. Sitter nu och väntar på att hon ska komma hit så gör vi oss iordning tillsammans. :)

PUSS.

Kommentera

Publiceras ej