Kort historia, lång.

1kommentarer

I tisdags var det som vanligt dags för projektarbetet. Den här gången var vi hos Heyman, min första gång hemma hos henne. Hon bor meganice! Riktigt, riktigt fint! Jag blev lite avundsjuk faktiskt. Saknar lite att bo i hus... Jaja, projektet gick riktigt bra! Jag fick mycket gjort och är snart klar med mitt första plagg. =D Feels awsome. Efter projekt-tiden så var det dags för öppethus på skolan. Så jag och Heyman tog oss dit för att "promota" lite ;) Det var ganska segt faktiskt, men som vanligt hade vi alla superkul ändå, Heyman jag och Amanda larvade oss och skojjade med lärarna. Kommer sakna dem något fruktansvärt när jag slutar...  

Men idag hade vi bokklubben! Så jag gick upp i lagom tid för att printa ut information om böckerna jag skulle tipsa om, det var lixom min tur att göra det ;)
Så jag sitter vid datorn och leker lite och sneglar lite på klockan efter en liten stund, och vet ni? Någon jävel hade fått tiden att gå i ultraspeed så jag var helt plötsligt sen till bussen! Så jag tog mina papper och kutade satan till bussen. Precis när jag får syn på busshållsplatsen åker bussjäkeln iväg... I panik ringer jag till morfar och lyckas flåsa fram att jag behöver skjuts. Han kommer och hämtar upp mig och jag hann till mötet!
Där valdes denna bok, "Den amerikanske medborgaren" av Jess Walters. Vi bestämde att min kära Amanda ska tipsa nästa gång och att Lisa ska baka.
Det är snart världsbokdag också och vi i boklubben fick i uppdrag att sprida antusiasm runt detta då. Vi ska även klä ut oss till kända bokfigurer den dagen :D
Vi diskuterade även 90talet och det konstiga modet, musiken, sättet att vara, om pinn-systemet som berättade om man skulle fråga chans eller inte. Om Eva och Adam, om Bert och allt annat. Jag älskar 90talet xD

Bokklubben ska nu även expanderas. Sammarbetet med Salems biblotek ska utökas till en förening! Filmklubben ska här skapas! Så det blir en till härlig klubb att vara med i! Jag längtar, allt jag älskar skapas till mig :D

Jag snackade även lite med David idag, han var lite orolig över en tjej som var sur på honom, han visste själv inte vad han hade gjort för att förtjäna detta. Så vi beklagade oss över det kvinnliga släktet medans jag väntade på bussen :)

I helgen ska jag ÄNTLIGEN få köpa mina älskade skor... Jag har dagdrömmt om dem hela, hela veckan... Nu ska dem bli MINA! Bara mina... Mohahaha..!

Det var allt boys and girls.
Puss, hej.

1 kommentarer

Amanda

04 Feb 2009 20:28

Vad är antusiasm?

Kommentera

Publiceras ej