Jag blev utmanad...

1kommentarer

DOH, du har blivit utmanad precis som jag!

Tio första

Första bästa kompis: Det måste nog vara Klara Wiklund, hon och jag var oskiljaktiga från dagis upp till... Ja 5:an kanske? Vi brukade säga att vi blev bästisar på BB för att vi var födda så nära i datum (5 sep och 25:e sep) Inte så troligt när man nu är gammal och vet bättre...

Första bil: Familjens första var en vit Saab som senare kallades "lilla gubben" (pippis häst) för att den fick rostfläckar...

Första kärlek: Oj... Det var nog Tobias Karlsson, jag är inte säker på efternamnet. Alla var kär i honom på sexårs så jag hakade på trenden. Men han blev ihop med tre andra tjejer, samtidigt, så jag tappade intresset.

Första husdjur: Fanny, en brun-vit kanin med slokande öron och bruna ögon. Hon var min ögonsten och jag älskade henne högt. Tills hon dog. Av värmeslag. I mina armar. Inte det bästa barndomsminnet direkt...

Första semester: Åland om man ska räkna med inrikes. Kreta eller Zakynthos om man räknar utomlands. På Zakynthos lärde jag mig mina första icke engelska utländska ord: Pika Pika och Kareta Kareta. Skata och Sköldpadda. :)

Första jobb: En hel sommar på Ica Nära Trosatorg. Med min älskade mysmuffin Therese och de otroligt *Host* charmiga *Host* Terese och Kenny... xD Jag jobbade konstant och tog dagligen Trosa bussen. Pengarna har jag fortfarande kvar. De går till en greklandsresa bl.a. i år :D Den som spar hon har!

Första köpta skiva: Robyns första. Jag hade sönder fodralet efter kanske två veckor och grät KONSTANT i två veckor efter tills pappa skällde ut mig och drog ner mig i källaren och slängde fram superlim och inte lät mig komma upp tills jag kommit på hur jag skulle laga det... Han gjorde det av kärlek dock! Tro inte att han var ett monster. Nu har jag lärt mig att inte klaga över hur saker är, fixa dem. Vet du inte hur? Lär dig.

Första riktiga kärlek: Gabriel Sydegård, jag var konstant förälskad från dumpningen av Tobias upp till sexan. Min kärlek var djup och långvarig, tills han skickade vår gemensamma kompis Oliver för att fråga chans. I slutet på sexan. Då insåg jag att det kanske inte är så moget och sa nej... Men jag ångrade mig djupt när jag insåg att högstadiekillar var minst lika barnsliga. xD

Första piercing: Räknas hål i öronen? Jag har tagit tre isf.
Första konsert: Säkert typ Trasan och Banarne, men annars P!nk på Hovet <3


Nio senaste

.. alkoholdrycken: Vodka och Berra Brus, läsk som gör tungan blå :D:D
.. filmen du såg: Pink Panther på TV:n
.. ringda telefonsamtal: Till sjukanmälan, jag är lite busig idag.
.. bubbelbadet: Jag kommer inte ihåg... Så länge sedan är det!
.. spelade cd: Robyn!

.. kyss: Max
.. gången du grät: På bio, I taket lyser stjärnorna. Jag ful-bölade HELA filmen.
.. måltiden: Kyckling i cocosmjölk och gröncurry med ris *mums*


Åtta har du nånsin:

Dejtat en av dina bästa kompisar: Nej.
Blivit arresterad: Nej, men begått brott har man...
Blivit kär vid första ögonkastet: Nej, vet inte om jag tror på det.
Sagt att du älskar någon utan att mena det: Absolut inte. Har svårt att säga det överhuvudtaget.
Busringt till någon: Haha, usch ja...


Sex saker jag gjort idag:

1. Vaknat
2. käkat frukost.
3. Ringt och sjukanmält mig
4. Tittat på Rachel Ray
5. SKrivit blogg
6. Messat med Johanna

Fem favoritsaker utan rangordning:

1. Choklad
2. Musik i alla former
3. Danskvällar
4. Singstar
5. Mina skinny-jeans

Fyra personer du kan berätta allt för:

1. Amanda
2. Mamma
3. Jojo
4. ...


Tre val:

Blått eller rött? Svårt... Blått.
Sommar eller vinter? Jag älskar båda, det är därför jag älskar norden!
Choklad eller chips? CHOKLAD!

Två saker att göra innan du dör: Röka maja och skriva en bok
En sak du ångrar: Att jag valde Huckleberry Finn som bok i svenskan...

1 kommentarer

Johanna

13 Feb 2009 19:20

MIG kan du ju berätta allt för. ;___;

Kommentera

Publiceras ej