Nervös, exalterad, förväntansfull

0kommentarer

Hej allihopa!

Gårdagen var en nervös tillställning, jag skulle till Södertörns högskola och registrera mig på min kurs. När jag kommer dit så går jag in i byggnaden Moas Båge, där jag trodde vi skulle vara, men icke sa nicke... Så jag frågar i receptionen, vart fasiken jag ska någonstans?? Aulan sa hon och log mot det stackars förvirrade flickebarnet. Så jag kutar dit. På vägen in mot aulan, eller ja allrummet i anslutning till aulan, så öppnar jag glasdörrarna. Alla stirrar. Råstirrar på mig. Jag känner då bakom mig hur en enorm skugga böjer sig över mig. Det visade sig vara en kvinna på lite över 180cm som står bakom mig. Jag andas ut... Thank god att det inte var jag som alla stirrade på, typ att jag hade en snorkråka med sizen av jupiter i pannan eller nåt. Det var bara kontrasten mellan oss som var lite rolig.
Jaja, där står vi alla i alla fall och väntar. Jag står och försöker se avslappnad och cool ut undertiden jag sveper med ögonen över de väntande ungdomarna. Eller ungdomar och ungdomar.. Jag var typ yngst och minst av alla där! Jag kommer bli lillskiten på programmet!! För jag räckte fint upp handen och sa ett stadigt "japp" när de ropade upp mitt namn. Det betyder att jag nu är journaliststudent! GAAAAAHHH!!! Vad exalterande!!!! Träffade en jättetrevlig kille där också, Erik hette han. Hade studerat någon Krim kurs på någon högskola i Skåne innan det här. Så vi snackade lite kriminologi!



Idag har jag sökt studiemedel, CSN och böcker, och sökt jobb på Elbe här vid mig. Hoppas att jag får något jobb till hösten.. Ska även ta en runda på stan imorgon och dela ut cv:n till höger och vänster! Jag är ju typ pank just nu eftersom jag köpt ett SLkort för 1200 och ett Friskiskort för 1000... Jisses...

Helgen mina vänner är som vanligt FULL. Jag ska bara imorgon vara på Pretzeltown med Thess och Sebbe.
Fredag ska vara Pretzeltown och fest i vagnhärad.
Lördag grillfest i Tantoparken på Söder med David (ev Pretzel ist beroende på väder och vänner...)
Söndag... Shit... Jag vet att det var något... Scheisse... Aja, något var det! xD



See ya bitches!

Kommentera

Publiceras ej