Helgens bravader.

0kommentarer

Hej hej!
Nu är helgen över och jag har haft det superkul!
I fredags var jag, Heyman, Felli, Alex, Sara och Nille på PopAganda i Eriksdalsparken på Söder. Heyman och jag kom dit efter skolan, lite senare än de andra, och lyssnade på mina favvisar Johnossi i kön mot armbanden. Liten besvikelse var att de var som vanliga åkband på grönan, av papper.. Aja. Vi vandrade snabbt vidare mot öltältet där de andra väntade. De hade vart duktiga och skaffat ett bord! Efter lite mat och öl så drog de bra banden igång! Lykke Li ver den första som vi sprang ner för att se. Vi kom nära scenen och bköds på en riktig show! Jisses vad hon var bra live, det trodde jag inte. Jag hade fått för mig att hon var en sådan som stod still på stället och vinkade lite nonchalant innan hon gick av scenen. Men NEJ! Hon bankade på trummor, dansade som om hon rökt på och skrek uppmanande mot publiken. Jag gillar henne mer och mer.
Sedan blev det lite paus då vi gick mot lilla scenen och dansade loss till house-dj:en. Men tillslut så gick de upp på scenen, MGMT!! Som vanligt hade jag förutfattade, negativa, meningar om dem. Och vart motbevisad! Jag gillade varenda låt de drog igång! Så nu har jag en till favorit i spellistan! Tyvärr så börjad det regna där på slutet så vi blev alla genomsura innan vi kunde hoppa på tåget (efter en jäkla massa strul...).

Lördagen spenderades hemma framför tv:n och hemma hos mormor och morfar. Det var tänkt att jag skulle hänga med Heyman till Josefs födelsedags grillning... Men när vi hörde oss för så märkte vi att inga av dem vi kände skulle dit. Så vi sket i det. Alltså, deg framför tv:n och mat hos mormor och morfar, jag kom hem där ifrån fem läppstift rikare! :D

Söndag, idag, har jag haft en jätte städning av hyllor och papper och kläder som legat på golvet! Jag har kastat en massa papper och lagt in de andra på sin rätta plats i pärmen v.i.p (Very Importent Paper).. Sedan har det vart finnkampen på tv och grillning med pappa! Ska antagligen göra lite skola innan sovtime också.


Ha det bra mina vänner!

Kommentera

Publiceras ej