Oväntad kväll

0kommentarer

Åh, dessa dagar har vart helt underbara... Jag var ju på Håkans konsert med Amanda igår. Men jag ska ta allt från början...
Vi drog upp till Söder ganska tidigt på dagen för att göra oss i ordning inför konserten hos Amandas syrra i hennes lägenhet. När hon sen också kom hem undrade hon om vi kanske ville ha lite mat innan vi stack vidare? Ja tack sa vi, det blev en underbart god och stark fisksoppa. Problemet var bara att vi inte hade riktigt koll på tiden... Så vi var tvungna att i panik ringa efter en taxi som tog oss till Cirkus där konserten var, men det var lugnt, vi hann dit i tid! Och konserten, jisses... Jag blev helt, kääääär. Den karlens texter kan smälta det mest nedfrusna hjärta alltså. Fick till och med mig att tänka att kärleken faktiskt finns därute någonstans, tänka sig? Jag, den största kritikern och pessimisten! Han är bra den pöjken, och hans energi! Den tar aldrig slut. Bästa ögonblicket var under låten 13 och Kom igen Lena. Dem var underbara. Även ett kärleksbrev skickat 1000ggr, som Amanda ringde upp Olof för att han skulle höra. Då började ögonen vattnas lite på mig måste jag erkänna... Efter konserten så ringde vi upp Jojo och bestämde träff vid centralen. Jag och Amanda tog oss lite snacks på Donken bara innan vi alla tre drig vidare mot baren Knast. Knast var som en undomsgård för vuxna. Bra musik, chill stämning och billigt öl. Kan det bli bättre? Där fick vi också kvällens underhållning på ett litet... Oväntat håll ^^ En kille, som vi senare fick veta hette Robin, satt i ett hörn för sig själv och pimplade en hel massa öl, tillslut så vågar sig en tjej från ett stort gäng sig över till honom och undrar om inte han vill sitta med dem? Det vill han och festen börjar, han skrattar med i allt och är allmänt glad och på alla. Lite senare efter några öl till så drar han igång dansgolvet och han hade en väldigt... Unik dansstil! Han lixom körde en hamrande rörelse med handen och sen skakade den som om han bränt sig undertiden som hans ben sparkades åt alla håll xD Hysteriskt kul! Han går fram till alla som dansar och hänger på i sin stil med dem och drar vidare till nästa grupp! Han var min Idol under kvällen alltså ^^ Tillslut så drar vi därifrån och Jojo åker hem till sig och vi hem till Amandas syrra igen.

Morgonen efter så skulle vi upp ganska tidigt och shoppa hade vi tänkt men... Vi vaknade halv elva och satt och glodde lite på tv innan vi stack... =P Men det var en lyckad shopping dag, jag kom hem med två olika tröjor och tre par trosor. Är supernöjd med allting! Vi lunchade sen på Tullys, jag käkade en underbar mozzarella och Parma Panini. *Mums!* När vi satt där på Tullys så spanade jag in folket som gick förbi och på husen runt omkring och insåg, att fan... Det är ju här man ska bo. På Söder, det bästa stället i Sverige ta mig fan. Jag ska bara banne mig ha en lägenhet där. Så det så.

Nu ska jag nog sova mina vänner. Ska upp och promenera imorgon med Johanna :D Gonna be Awsome, PUSS.

Kommentera

Publiceras ej