Studentlägenhetsfest och dejt erbjudande

1kommentarer

Tjenare, Tjenare! Wow, snacka om att min lördag var händelserik... Det hela började med att jag och Elin Heyman stog på gymnasiemässan i Älvsjö från 9-3. Vi snackade skit om de andra skolorna och letade upp varenda drama-skola och design-skola på plats för att inspireras till vårt projektarbete. Det var iaf jättetrevligt!
Sen fortsatte det med basket i Täljehallen med Thess, Kings vann stort! Hon undrade också om jag inte ville hänga med på en utflyttningsfest i en studentlägenhet. -Ja visst. Svarade jag så vi stack hem till mig fort som fasiken så jag skulle hinna byta om (hade på mig rönninges t-shirt) och käka. Efter att jag gjort mig i ording så tog vi bussen ner till centralen där vi mötte upp Thess klasskompis Miguel, det var han som bjudit oss till festen. Så vi knallade bort till lägenheten och det visar sig vara en massa trevliga människor där :D Bland annat storesyrran till Lisa som går i beteende tvåan! En rockertjej som älskade det faktum att jag lyssnar på 80-tals rock och gillade den slags musik, hon har förövrigt lagt till mig på Facebook xD Sen hade vi en intellektuell kille som såg ut som en grottman, han och jag diskuterade religion och genus under kvällen, ganska livligt ibland ;) Sen har vi Oskar som jag umgicks mest med under kvällen, han ser ut som shaggy i scoobydoo blandat med killen i idol som hette Henning (han med mustachen som han vägrade raka bort). Sen var där en dryg jävel som bråkade lite med mig och kallade mig bitchig bara för att jag slog honom i varenda diskussion vi hade xD
Jag blev bjuden på mintu-shot och öl hela kvällen och alla var verkligen supertrevliga och intelligenta. Skulle lungt vilja träffa alla igen någongång. Det var ett så härligt gäng! Hoppas att Thess vill festa mer gånger där. :) Jag blev också raggad på av Oskar, han ville att vi skulle träffas någongång och jag sa ja... Gav han mitt nummer och så, men jag förväntar mig inte att han ska ringa :P Vi var båda gaaaanska på pickilurven ;) Men vi hade en rolig foosball match i hans lägenhet med hejjande publik, jag förlorade visserligen men jag skyllde allt på fyllan! xD
Tillslut ville Thess gå hem men inte jag... Jag hade ju jättetrevligt och var precis lagom full! Så hon stack hem och jag stannade kvar och snackade mera. Tillslut blev klockan kvart i två och jag ser att jag missat två samtal från pappa *wooooops*, jag ringer upp honom och han säger att han gärna kommer och hämtar mig. Han vill inte att jag tar bussen hem själv för då måste jag stå ensam på stationen och vänta. Så han säger att jag har 10min på mig att ta mig ner till stationen, no problems tänker jag. Det tar bara 1 minut att gå dit. Så jag börjar samla ihop alla mina grejor, men inser att jag inte kan hitta mina skor! Så efter att ha kutat upp och ner dem tre våningsplanen som vi var på så ber jag alla hjälpa mig och leta! Så alla på festen ger sig ut på skojakt och dem hittas snabbt. Så jag springer till stationen och blir upphämtad. :)

Idag har vi haft främmande, Herman och Gittan från Jönköping kom hit upp och hälsade på. Alltid lika trevligt! Dem slutar aldrig prata, och Herman är den roligaste människa jag träffat! Vi blev inbjudna till nyårsfirande hos dem, får se om jag åker dit med familjen eller hittar på något själv :/

Ha det bra mina sötisar!

1 kommentarer

Thess

16 Nov 2008 20:18

Haha men Lisa, det var ju typ en kvart efter att jag gick xD :P

Kommentera

Publiceras ej