Lite bitter, lite glad, lite fånig

2kommentarer

Tjenare. Jag har vart lite bitter, lite glad och lite fånig den här första veckan tillbaka i skolan.
Om vi börjar med bitterheten? Jag var på Kungliga Operan med lite vänner häromdagen och såg Boheme i modern tolkning. Den var absolut inte så bra som jag trodde den skulle vara, jag hade väntat mig fart och fläkt, massa renessans kläder och juvelsmycken. Överspel och dramatik. Men icke... Så jag var riktigt bitter när vi kom ut därifrån för jag missade min kära och älskade basket! Och min kära och älskade Therese! Till råga på allt så spelade vår nya amerikan och vi vann! Jisses... Jag är fortfarande jätteledsen över att ha missat det... Men jag har också vart glad under den här veckan! Vi hade bokmöte i onsdags, vi snackade om boken vi läst Människohamn och fick lyssna på när Josefine tipsade om fem olika böcker! Den ena lät bättre än den andra och vi hade jättesvårt att rösta fram vilken vi skulle läsa till nästa gång.. Men det blev tillslut Picasso valde också Kristinehamn av Marcus Grahn. Den verkar helt underbar, en feelgood roman som handlar om det verkliga livet. Inte om drömlivet och leva lyckliga i alla sina dagar. Utan om riktiga livsfrågor som hur blir man lycklig? Vad är lycka? Vad är kärlek? Hur vet man att det är äkta kärlek? Nej, jag kan nästan rekomendera ALLA att läsa den och jag har inte ens börjat själv! Jag ska komma ihåg och skriva ner en massa fina citat ifrån den och lägga upp här åt er! =D Sen i veckan har jag ju vart lite fånig också, jag har ju vart lite kärlekskrank på ett fnissigt tonårssätt, men landade med en duns i verkligheten. Den killen som jag gillade visade sig vara liiite äldre än jag gissat på.. Han var visst 29 år. Så jag ramlade tillbaka till den bistra verkligheten. Trots upprepade försök att få mig att inse att "det inte alls spelar någon roll hur gammal han är" från Jojo och Amanda så är jag trots allt alltid realist. Först och främst realist i alla lägen, det är min skatt och min besvärjelse... Men vad ska man göra? Det är bara att gaska upp sig och ta nya tag, åter kasta sig in i det stormiga hav som är singel livet.

Sitter just nu och lyssnar lite på Miss Li och Lars Winnerbäck. Får mig på mys-glad humör! Vilket är bra, jag sov bara 4h timmar i natt. Kunde inte somna... Jag låg och vred och vände, gick på toa säkert 7ggr och läste ut 4 kapitel i en bok. Men inte då, inte skulle jag somna. Ju tröttare jag blev destå mer depserat att somna blev jag ju! Tillslut blev jag helt paranoid och blev rädd att det stog en våldtäktsman i varje mörkt hörn i mitt rum, så jag smög ut och hämtade mina gamla gosedjur. Bamse och katten Sia hjälper alltid, och vips så snarkade jag som en val med nästäppa! Tänka sig va?

Snart är det jul hurrni! Vad ska ni köpa för julklappar till mig? Jag är väldigt spänd inför julen i år. Vi ska ju till malmö till kusinerna. Hoppas att Jossan också firar med också, annars är det lite waist of time för mig eftersom det är hon och jag... Kusin-vitaminerna. Ler och Långhalm. Pies and a pie. Saknar henne, vi har glidit ifrån varandra lite på sista tiden, är väll mesta dels mitt fel. Jag är så jävla dålig på att hålla kontakten med folk och sen blir jag bara jätteblyg! Trots att vi har vart jättetajta sen den dag jag föddes...

Nej nu ska jag iväg och titta lite på tv.. Grattis till Johanna och Jamal på 4månadersdagen och till Obama till det nya jobbet ;) Hoppas han klarar av det så den här finanskrisen stoppas :)

PUSS PÅ ER ALLA.

2 kommentarer

Amanda

06 Nov 2008 20:13

WTF Lisa?! xD Det märks att du inte läst boken. Den heter Männskohamn, inte Skumtid :D

Haha, where the hell did you get that from?! ><

Jag kan inte sluta skratta!

Johanna

07 Nov 2008 06:22

ASBJGBV JULKLAPP! D: VILL DU HA DET NU OCKSÅ!?.. nääää.. jag kommer bli pank. D: höhöhöh.



.. Och varför nämner du oss överallt? xDD blir i hemligthet smickrad och generad ...



KULTURNATTEN JAO!

Kommentera

Publiceras ej