Katastrof-kväll eller bara otur?

0kommentarer

Gårdagen var det Kulturnatten i Tälje... Det var en katastrof xD Men vilka känner vi som tillsammans lyckas göra en katastrof till något ganska roligt? Jo, Lisa och Amanda! Det hela började med att Amanda kom till mig och vi gjorde oss i ordning och stack sen ner på stan för att se när Lill-Pärka sjöng med kulturskolans elever. Han var jätteduktig, men det var så jättemycket folk att vi hamnde längst bak på några små pallar och kämpade med att titta genom springor i folkmassan... Men efter det uppträdandet stack vi och käkade på Thai, supernice! Men jag lyckades få lite sojafläckar på min tröja så jag vart självklart sur över det... Jojo och Carro som kanske skulle komma hörde av sig och sa att de inte kommer, så ännu en grej som går fel! *Gaah* Men vi sticker tillbaka till Nova och Ungscen där The Riddlers skulle spela. Och det gjorde dem... Jag vet inte om det var riktigt min musiksmak men Johanna var där så vi hälsade och hon kände gittaristen/sångaren i bandet. Ähm, jaa.

Efter The Riddlers satte vi oss inne på café delen och lyssnade på den tappre DJ:n som spelade lite hiphop. Vi snackade med Jamal och hans gäng om skillnaden mellan killar och tjejer. Alltid lika kul att snacka (argumentera) om för oss beteendevetare ;) Vi splittade på oss inför GrönTurbo spelningen men vi gick alla på den. Dem var klart bättre än Riddlers även fast de sjöng några covers =P Efter GrönTurbo stack jag och Amanda mot O'learys och på vägen, vilka möter vi??? Jamal och hans gäng xD Det var tredje gången på kvällen som vi sprang in i varandra! Vi bestämde att vi skulle gå tillsammans, men när vi kom fram kom vi inte in för det var 20års gräns. Så vi splittade och jag och Amanda stack mot CP. Men när vi kom fram var det verkligen knökat så vi satte oss på tåget mot Sthlm ist. På tåget försökte vi desperat få tag på folk och undrade om dem gjorde något rolig? Vi ville ju FESTA!! Men ingenting... David fick vi tillslut tag på, han sa att han skulle komma upp till söder där vi var med en sjuttis. Så vi gick och köpte en Russian, men precis när vi kom upp till BurgerKing där vi hade tänkt käka glass, ringde han igen. Han kunde inte komma.... Så vi käkade glassen och stack hem till mig igen xD Där tittade vi på en film på 6:an om några killar som spelade in en porrfilm. Vi ringde Olof och störde honom, innan vi äntligen gav upp och gick och la oss....

Jag kan med säkerhet säga att vi inte kommer gå på kulturnatten nästa år xD

Kommentera

Publiceras ej