Jul-nostalgi och längtan

2kommentarer

Hejsan alla :D
Idag är jag så full av julstämning så att den har läckt ut överallt, och på alla! Jag har gått runt och sjungit igenom våra lucia sånger inför lussetåget i skolan några 100ggr om, och har snurrat våra julskivor i spelaren så många gånger att en låt började hacka... Jag har även hjälpt mamma pynta hela huset med ljusstakar och stjärnor! Men jag ville sätta fram alla tomtar och dukar också men det fick jag inte :( Men jag ska nog göra det endå, pyttsan!
Julen är verkligen den enda högtiden som verkligen framkallar varma, lurviga, pirriga lyckokänslor i mig. Jag blir helt hoppig och röd i ansiktet av förtjusning när jag tänker på snö och pepparkakor. Jultomten och hela släkten samlad på julafton, pulkarejs på annandagen och julklapps nostalgin...
Imorgon ska jag till Trosa för att starta den nya traditionen, att för andra gången gå på Trosa julmarknad med Amanda! Olof ska såklart också med, den förtjusande unge mannen, jag har en bra magkänsla om honom. Jag hoppas verkligen att det blir bra och fortsätter vara bra mellan dem.. Det förtjänar hon så jävla mycket. Samma gäller Jojo och "Ian". Är det någon som förtjänar någon bra så är det hon, den lilla ängeln. Även fast jag verkligen gläds med mina älsklingar så... Är jag också lite... Ledsen. Jag vet att jag har det bra som jag har det men, jag börjar faktiskt riktigt längta efter att ha en karl i mitt liv, någon att luta mig på och gosa med. Jag vill också bli fnissig av att tänka på någon.

Anyway, jag köpte min första julklapp idag :D *yeeej* Den är till lillsyrran och hon kommer älska den, och jag kommer låna den xD Måste sen komma på vad jag ska köpa till Amanda, Jojo har vi ju redan kirrat till ;) Hehe.
Måste också ringa Jossan och höra om vi ska utbyta julisar, och Johanna. Jisses, hoppas att jag inte behöver byta med så många :S Blir jobbigt att släpa med sig till Malmö...

Ha det bra alla ni lyckliga människor därute!
Peace out.

2 kommentarer

Johanna

30 Nov 2008 12:38

HAHA jag och morsan var tvärtom! xD Vi la fram dukar och tomtar typ. xD en ljusstake och en stjärna. x]] Och jag och Jamal ska baka pepparkakor imorrn. ;; MYS!



Men du! Det kommer någon till dig också ska du se. : DD Förstår inte att du inte redan har någon, för du är ju helt underbar. ;
; <3 Jag kan bli tillsammans med dig och dumpa Jamal?! : DDD höhöh.



PUSS!

Amanda

03 Dec 2008 21:39

Jag ska försöka kirra en gubbe till dig i julklapp. Som en liten bonus sådär :) <3

Kommentera

Publiceras ej