Read and weep suckers

0kommentarer

Hejsan alla glada!
Idag har jag verkligen inte gjort någonting...
Började med att bli väckt av pappa klockan 10, går upp och upptäcker att flingorna är slut!! KATASTROF.
Frukost utan mjölk och flingor är ingen frukost. Men jag lättar på humöret genom att titta på de två SexAndTheCity avsnitten som jag spelade in från igår. Man blir alltid glad av dem :)
Sen städade jag mitt rum (privat visning idag) och gjorde mig i ordning för att åka och jobba i nya huset.
Men det blev inget för pappa skulle till banken med mamma idag klockan två, så jag läste ut boken jag började på igår, hade glömt bort hur avslappnande det är att ligga och läsa. Ska satsa på att läsa ut tio böcker i sommar, ett rimligt mål :)

När päronen kom hem tyckte pappa att jag skulle hjälpa till och skotta grus till att täcka jordhögen i trädgården. Så det gjorde jag. Skottade i grus på grannens uppfart där det blivit dumpat, körde det i skottkärra till vår tomt där jag lastade ur och pappa skottade ut det jämt över jordhögen.
Sen gick jag in och duschade och snackade med mamma i nån halvtimme innan det blev dags att laga mat.
Jag dukade och mamma lagade maten.

Nu sitter vi mest och väntar på att bli utkörda ur huset, visningen är klockan 7. Vi ska då åka till nya huset och titta om tapeterna kommit upp i mitt och Sofias rum. Spännande.

Imorgon blir det målande i nya huset och lite prepp inför lördag, då ska jag till Trosa på 18års fest hos Issa!
Grymt förväntansfull, ska komma en hel del intressant folk, och det är även Trosa-marknad :D:D

Kommentera

Publiceras ej