Passion

0kommentarer

Hejsan.
Jag sitter och funderar över mitt hår. Jag vet, jätte flickigt av mig men ändå. Det är nu väldigt långt och allmänt ovårdat. Jag måste klippa det och kommer tillochmed bli sponsrad av mamma eftersom jag har jobbat så mycket i nya huset. Så, frågan är HUR ska jag klippa mig? Jag har funderat på att helt enkelt klippa av det, så att det slutar precis ovanför axlarna och med en liten snedlugg till. Men samtidigt... Jag gillar mitt långa hår! För första gången i mitt liv kan jag sätta upp det utan att behöva spraya på tusen liter hårspray eller sätta dit miljoner hårnålar. Enkelhet är något som jag uppskattar rent allmänt i livet. Jag orkar aldrig ha en frisyr som kräver en massa jobb. Herregud jag orkade inte ens ha kvar min hel-lugg i två dagar innan jag gjorde den till en väldigt kort snedlugg för att den inte la sig som jag ville på morgonen.

Mode och jag har inte alltid gått hand i hand. Vi har sakta blivit vänner för att nu respektera varandra. Men tyvärr håller inte min plånbok måttet för att jag ska kunna leva ut min nyfunna vän. Jag avundas mina kompisars garderober och skosamlingar. Jag rensade ur min garderob för inför flytten igår och... Det blev nästan ingenting kvar! Vissa klädesplagg fick jag lägga tillbaka i garderoben bara för att den inte skulle se så patetiskt ekande ut. Men, nu är jag ju faktiskt TVUNGEN att shoppa lite nya kläder. Och jag hoppas att jag vid min födelsedag får lite pengabidrag. Men allt som jag får kommer nog vara relaterat till flytta hemifrån, typ stekpannor och serviser. Vilket är bra, för jag menar... Hur kul är det att köpa det själv? Nej tack. Jag håller mig till min nya passion för skor, smink och kläder.

Förresten, feel free att komma med förslag på frisyrer. Det uppskattas!
Ha det, kram på er alla, Lisa.

Kommentera

Publiceras ej