Carrie? Nej, Lisa.

1kommentarer

Hejsan alla.
Idag har jag inget djupt eller roligt att säga. Jobbade hela dagen med att lägga golv i nya huset. Men jag började dagen på bästa tänkbara sätt. Jag gick upp vid 9 för att hinna titta på SexAndTheCity maratonet jag spelat in! :D Ååååh, jag älskar den serien. Alla kläder och smarta komentarer, alla riktiga jävla problem och inte glamouriserad hollywood-skit. Jag kan verkligen identifiera många av mina vänner i de fyra vännerna. Jag känner igen mig mest i Carrie, nej inte för att hon har huvudrollen! Lyssna nu;
Hon skriver för en tidning (check!)
Hon är någorlunda blond (check!)
Hon har en kille som hon vet att hon igentligen gillar mest av alla, men det blir bara fel (nästan check!)
Hon är lite blyg och lite osäker på sig själv men kan bita ifrån (check!)
Kom nu inte och säg att vi inte är lika?  Amanda kan jag lätt se som Samantha, fast utan runt-knullningen då :P
Elin är nog lite mer som red-head.. Lite cynisk men med underbart hjärta och humor!
Jojo är en blandning mellan Samantha och Charlotte.

Tänk att dem är så duktiga manusförfattarna att de får oss att känna igen oss själva i fiktion figurer. Man kanske skulle satsa på en karriär inom screenwriting, men då blir ju min jounalist karriär (HAHA) lidande.
Nej bäst att hålla sig till det säkra. Personalchef inom stort företag, här kommer jag!

1 kommentarer

O.

08 Jul 2008 03:43

Då gillar jag Samantha bäst..=)

Kommentera

Publiceras ej