Good morning starshine, the earth says helo

0kommentarer

Imorgon sticker jag och M+P till Kista för att shoppa en massa julklappar :D Det är vår vanliga jultradition och denna gång kommer inte syrran med, vilket suger för då får jag gå runt själv hela dagen... Aja, vi kommer äta gott i foodcourten och jag kommer hitta en massa roliga julklappar! Ska även komma ihåg att skriva upp saker jag sett i butiken som jag själv vill ha och ge till päronen ;) Heyman sa att en sådan väska som jag vill ha finns på Wedins för 400kr så dit ska jag lura dem!

Idag har jag lekt med Amanda och en väldigt hyper David. Vi två lyckades gå runt och skada varandra under hela dagen, men efter min "man-handling" lugnade han ner sig lite. Vi har även, nu jag och Amanda alltså, lyckats värva Sandra till lussetåget :D
Men inte nog med det, vi har klarat av ett psykologiprov och en stor engelska C redovisning idag också. Är lite stolt över mig själv faktiskt.

Jag har haft de mest läskigaste och konstigaste drömmarn apå sista tiden vilket har gjort att jag blivit lite... Paranoid. Jag får för mig att det är någon i huset som vill mig illa när jag är ensam. Börjar tända alla lampor och stänga dörrar i huset. Men jag ska nog komma över det hoppas jag, för annars blir det jobbigt. Vill inte vara rädd i mitt eget hus lixom :/

Sitter och tittar på lite klipp från film musikalen Hair. Älskar den filmen, men jag gråter i veckor efteråt för att slutet är så otroligt hemskt... Hippies hade rätt i det mesta måste jag säga, tänk att leva på den tiden? Bara leva runt som man ville, tro på frihet och fred. Likhet för alla och det världsliga är ingenting, du är vad du är inte vad du äger. Ambitioner är att vara så äkta som möjligt och att följa med vågen av kärlek, inte att bli bäst eller mest. Jag ska försöka annamma det i mitt vardagsliv, förstå att det finns viktigare saker. Livet är fullt av äventyr och frihet, det gäller bara att se det. Ta till sig av det posetiva istället för att sprida det negativa. Det är nog bra att börja nu i jul, tiden av givande.

Ha det bra alla därute.
Fridens.

(http://www.youtube.com/watch?v=qVNy1Miw18Y)

Kommentera

Publiceras ej