Luciatåg och drömmar om lugn och ro.

1kommentarer

Idag var det äntligen dags för luciatåget! Vi hade övat tre gånger innan denna dag och stämningen var minst sagt lite nervös när jag och Amanda bytte om klockan kvart över sju. Vi hade vart i skolan redan 10 i... Tillslut droppade det in fler tärnor och vi började sjunga upp med musikläraren Marcus (som har hamnat i topplistan på lärare). Plötsligt öppnas dörrarna och vi ska gå in i aulan. "...Natten går tunga fjääääät, runt gård och stuuuuva..." Jag hade sånna nervösa skakningar i hela kroppen under första framträdandet att det är ett under att jag ens klarade av att gå och sjunga!
Min dikt flöt på bra och innan jag visste ordet av hade vi gjort våra två framträdanden och det var fika dags!
Efter fikat hade vi lite religion där vi började med arbetet på kvinnosyn. Jag tänker vinkla det åt häxor och wicca. Kan bli lite intressant, framför allt när man läser om Lilith som nämns som Adams första fru i paradiset. Det visste ni inte va? Hon lämnade paradiset för att hon ville inte vara Adams tjänare, hon ansåg att dem skulle vara lika värda eftersom de båda kom ur jorden på lika sätt! *You go girl*
Efter religionen så hade vi en lång håltimme och lunch. Jag tror helt ärligt att det har vart en av de roligaste dagarna på gymnasiet idag! Jag har inte garvat så mycket som jag gjorde idag med Carro, Felicia, Heyman, Amanda och Jojo! Kärlek till alla dem lyckopillren. Tänk vad för lite sömn kan göra med en hög tjejer ;)
Som sista grej hade vi naturkunskapsprov om celler och DNA. Gick helt okey, definetivt godkänt men mer vet jag inte. Hoppas det. På vägen hem sen fick vi (jag och Amanda) sällskap av en väldigt uppåt och sprallig David! Men innan han var sprallig var han riktigt nere för han hade tappat bort sina nycklar och sin mp3 den klanten! Men han hittade dem snabbt i biblan. Så vi busade och bråkade med varanda hela vägen mot tälje och tillslut var jag hemma. Så nu sitter jag här. Med helg. ÄNTLIGEN. Jag har längtat järnet. Men jag kommer bara få göra tråkiga saker.. Plugga alltså, jag har 6 uppsattser som ska in! HELT GALET! Fattar dem inte att det är jullov vääääldigt snart? Jisses. Men på söndagska vi ha adventsfika här hemme med släkt och vänner. Jag har bjudit in min älskade Jojo! Ska bli supermys.
På lovet ska jag äntligen läsa min bok och ta det lugnt, sy lite också hade jag tänkt. Och så har jag och Amanda lovat att gå ut med David och supa lite.. :)

Peace out.

1 kommentarer

Amanda

13 Dec 2008 00:17

Det är just det lärarna har förstått Lisa lilla :)

"Helvete, det är snart lov! Då måste jag hitta på ett fördjupningsarbete till eleverna, så

att de kan visa vad de har lärt sig under terminen. För det har jag ju inte kunnat se på lektionerna och proven."

Kommentera

Publiceras ej