Helgen mm.

0kommentarer

Hejsan!
Sista dagen inför skolan. Sista lediga dagen,,, Så självklart är jag hemma och tar det lugnt! Det mest ansträngande jag ska göra idag är städa, baka och titta på OS. Men får jag lite noja så drar jag ut och springer lite. Jag har nämligen vart ganska aktiv nu på slutet av sommaren, men nu de senaste dagarna har jag slarvat med godis och bakverk... Så det är dags att ta sig i kragen igen, det kommer bli jättesvårt nu när skolan börjar för... fika... Fika efter skolan är ju det som är så jävla härligt, det är som en belöning! Men jag får helt enkelt börja dricka thé bara när vi fikar. Kaffe i skolan och INGET godis. Sen måste jag ju börja motionera också... Jag vill ju gå ner, inte behålla vikten. Så gymmet, here I come! Jag har äntligen fattat det hela liksom. Vardagsmotion gör jättemycket. Om jag fortsätter att cykla till saker, eller gå, så kommer jag gå ner i vikt och må bättre! Men nu ska jag inte tråka ut er med det här mer.
Igår var jag på stan med Johanna, jag hittade inga skor vilket bara var väntat med det som hände innan den dagen... Det hela börjar med att jag är sen till bussen, så jag får kubba till busshållsplatsen och hinner precis i tid till bussen. Kommer ner på stan och träffar Johanna. Vi går för att ta ut pengar men det står att automaten inte kan läsa mitt kort! Jag testar nästa automat med samma resultat... Testar igen, men nej... Så jag får gå in på banken och beställa ett nytt kort, som kommer om en vecka ca, suck... Sen måste jag gå ned för att göra ett uttag. Vi får vänta i en halvtimme tills det blir min tur och det är en söt kille som hjälper mig med att ta ut pengar. Han loggar in på mitt konto och frågar hur mycket jag vill ta ut? - Jag vet inte, hur mkt har jag på kontot? Frågar jag. -. 152kr svarar han. Jag är dödgenerad, vi har väntat i en halvtimme för att jag ska kunna ta ut 100kr!!! Så med 200kr på fickan (hade 100 innan) så ger vi oss ut på stan. Men som sagt, jag hittade inga skor, men en skitsnygg halsduk! :D
I söndags var jag ju på filmkväll hos Jamal, trevligt som alltid! Såg två filmer innnan jag blev hemskjutsad av hans mamma. Hann även trycka i mig kebabspett, ris, vitlöksås och bullar! EFTER en middag hos mormor och morfar... Hans mamma tar inte nej till svar när det gäller mat! xD
Nej, nu ska jag koncentrera mig på OS. Ha det underbart sista lediga dagen pojkar och flickor.

Kommentera

Publiceras ej