Dagens update

0kommentarer

Hey.
Idag var det första dagen på sista veckan ^^ Känns sjukt skönt att snart kunna återgå till det slappa, dvs skolan :P Nä men helt ärligt jag saknar kompisarna och den eviga gemenskapen. Idag har jag rensat buskar IGEN. En bit in på andra passet så börjar det droppa lite från himlen, men jag tänker "Ähh... Det är lugnt." så jag fortsätter påta på inne i buskarna. Men helt plötsligt så öppnar sig hela himlen och det öser ner, regndroppar stora som pingisbollar studsar på mig och jag rusar mot skydd. Jag kommer injoggande på gårdsplanen och stannar tvärt med handflatorna upp mot skyn. Det har slutat regna. Förvånat lunkar jag tillbaka och fortsätter påta.
När det sen bara är en timme kvar bestämmer jag mig för att ta det lite lugnt. Så jag lutar mig tillbaka mot skottkärran med lurarna i öronen och steker i solen i ca en halvtimme. Då plötsligt det börjar droppa igen. Skitsamma tänker jag och sätter på mig tjocktröjan och fortsätter slappa... Men regnet tilltar och tillslut ösregnar det igen. Nu är jag förbannad. Jag tänker då INTE ge efter för det här skitvädret! Jag kan minnsan sitta där ute. SE BARA! Så huttrande sitter jag lutande mot skottkärran med huvan över huvudet och Blink182 i öronen och ser folk springa mot ingången. Tilslut kommer chefen springandes förbi och får syn på mig. "Kom då! Du behöver inte jobbai det här vädret!" Skriker han och jag följer med honom in.
Det var slutet på jobbdagen.
När jag kom hem bytte jag om och vi fick middagsgäster. Vi käkade lite lax *mums*. Och sen senare på kvällen stack jag och pappa för att gymma. Johanna skulle ha följt med också men tyvärr blev det inte så. Tur var det för jag läste nu när vi var i gymmet att man inte får ta med sig folk som inte bor i föreningen *woooops*
Anyway, imorgon ska jag kanske sola lite när jag kommer hem... Får se, får se..   

Kommentera

Publiceras ej